Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorRøyneberg, Arvid
dc.date.accessioned2014-02-06T10:04:29Z
dc.date.available2014-02-06T10:04:29Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationno_NO
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/184941
dc.descriptionMaster's thesis in Change managementno_NO
dc.description.abstractHensikten med denne oppgaven er å undersøke hvilke konkrete tiltak Altibox AS kan og bør gjennomføre for å bedre sin markedskommunikasjon og tilbudsvirkemiddelbruk mot partnerne. I dette prosjektet har forfatter i første omgang samlet relevant informasjon fra interne ressurser i Altibox gjennom individuelle intervjuer (kvalitativ metode). Informasjonen som ble innhentet ble sammen med en rekke delspørsmål i oppgaven benyttet som underlag for utarbeidelse av en kvantitativ spørreundersøkelse. Denne ble sendt ut til 20 mottakere hos noen av de største partnerne. 70 % av mottakerne gjennomførte undersøkelsen, og resultatene av denne bekrefter mye av det som ble pekt på som mulige forbedringsområder gjennom den kvalitative undersøkelsen og det som nevnes i delspørsmålene. Videre analyseres resultatene fra spørreundersøkelsen gjennom å presentere og drøfte de mest relevante svarene. Som en oppsummering av denne presentasjonen beskrives hvilke handlemuligheter en har til videre arbeid med konkrete tiltaksbeskrivelser. Det viste seg at flere av partnerne mener at Altibox AS gjør for lite for å involvere partnerne i partnerskapet. Dette kommer frem både i form av at det er et begrenset antall partnere som involveres, og at mye av involveringen begynner altfor sent i prosesser med nye produkter eller tjenester. Forfatter påpeker også et aktuelt tiltak som er basert på egne erfaringer gjennom tiden som innleid hos Altibox AS. Dette baserer seg på målgruppeinndeling, eller segmentering, av partnerne. Det ene tiltaket beskriver at Altibox AS bør endre hvem, og hvordan partnere involveres ved å fortsette med et nylig igangsatt tiltak. Det anbefales å fortsette med å utarbeide en bedre prosess for involvering av partnere gjennom det igangsatte tiltaket. Det anbefales også å se på hvordan Altibox AS benytter seg av sitt kommunikasjonsverktøy. Gjennom å utføre en undersøkelse vil Altibox kunne identifisere hvilke mangler de daglige brukerne mener at kommunikasjonsverktøyet har. Når konkrete mangler er identifisert, kan det videre utarbeides konkrete tiltak for endring. Som en oppsummering på slutten av oppgaven kommer et kapittel med en endelig konklusjon. Her anbefaler forfatter at Altibox AS bør se nærmere på tiltakene som skisseres i oppgaven og vurdere hvor relevante disse er.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.subjectendringsledelseno_NO
dc.subjectmarkedstilbudno_NO
dc.subjectmarkedskommunikasjonno_NO
dc.subjectkommunikasjonstilbudno_NO
dc.subjectkvantitativno_NO
dc.subjectkvalitativno_NO
dc.subjectmetodetrianguleringno_NO
dc.subjecttelekommunikasjonno_NO
dc.subjectpartnerskapno_NO
dc.subjecttiltaksbeskrivelserno_NO
dc.subjectbetydningskriterierno_NO
dc.subjectleverandørkriterierno_NO
dc.subjectbrukerbidragno_NO
dc.titleHvilke konkrete forandringer i markedstilbud og markedskommunikasjon bør Altibox AS gjøre for å oppnå et bedre partnerforhold?no_NO
dc.typeMaster thesisno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Studentoppgaver (SV-IMS) [1267]
    Master- og bacheloroppgaver i Endringsledelse / Kunst og kulturvitenskap / Samfunnssikkerhet / Dokumentarproduksjon

Vis enkel innførsel