Browsing Faculty of Arts and Education by Title
Now showing items 1963-1982 of 3125
-
Mellomtrinnslærarar sin bruk av videorespons på tekst i norskfaget. «Eg fekk sagt mykje meir enn det eg hadde orka å skriva til elevane»
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2020;, Master thesis, 2020-06-10)Det er forventa av lærarar at dei nyttar varierte former for vurdering av elevane si læring i digitale omgivnader på måtar som bidreg til å utvikla elevane si læringslyst, læringsstrategiar og kompetanse til å læra. ... -
Memories of Moses: A survey through genres
(Journal article; Peer reviewed, 2017)During the last few decades an increasing number of biblical scholars have turned to memory studies in their analyses of texts. The figure of Moses is one of the topics discussed, yet so far the studies have not sufficiently ... -
Memory and Ishiguro’s musical method in Never Let Me Go
(Bachelor thesis, 2021)I would argue that Ishiguro’s musical method is an overlooked element in making Never Let Me Go” affect the readers’ feelings and empathy, and through using musical theory, I have found that his past as a musician and ... -
Men hva kan PPT bidra med da? En sånn språktest eller?: Tiltaksutvikling og kompetanseheving gjennom samarbeid om elevsaker i ressursteam
(Master thesis, 2023)Denne studien har undersøkt tverrfaglig samarbeid i Skolenes ressursteam i Stavanger kommune. Dette samarbeidet skal gi skolene økt tilgang til støtte fra hjelpetjenestene og bidra til pedagogisk kvalitet og kompetanse i ... -
Meningsskaping gjennom dialog og refleksjon : personalveiledning i to barnehager
(Masteroppgave/UIS-HF-IF/2010;, Master thesis, 2010)Emnet for denne studien er personalveiledning i barnehagen med vekt på formell veiledning. Problemstillingen er: Hvordan praktiserer barnehagen personalveiledning, og hvordan kan kvaliteten i veiledningen styrkes? Temaet ... -
Menneskelig Eksepsjonalisme og Dystopiske Tekster
(Bachelor thesis, 2022)Denne artikkelen utforsker konseptet menneskelig eksepsjonalisme og argumenterer for hvorfor dystopiske tekster som Never Let Me Go og Brave New World kan fungere som essensielle verktøy for å forstå dette konseptet om ... -
Menneskerettighetsundervisning - en innfallsvinkel til empowerment i Peru: En kvalitativ undersøkelse av peruanske læreres forståelse av opplæring "om, for og gjennom" rettigheter.
(Master thesis, 2022)Denne studien har som mål å gi kunnskap om hvordan menneskerettighetsundervisning kan bidra til empowerment i en sosialt og økonomisk marginalisert befolkning i Peru. Den overordnede problemstillingen for oppgaven er ... -
Menneskerettighetsundervisning sett gjennom tre ulike organisasjoner
(Master thesis, 2023)Menneskerettighetsundervisning er en sentral del av skolens ansvar. Det gjenspeiles i formålsparagrafen, overordnet del av nye læreplanverket og kompetansemål i samfunnsfag. Den norske skolen har de siste årene vært preget ... -
Mental toughness in elite and sub-elite female soccer players
(Journal article; Peer reviewed, 2017)Mental toughness (MT) is seen as an important psychological factor in the athletic success of elite athletes. Research on the subject has usually concerned male athletes. Our purpose was to investigate whether there are ... -
Mentale forberedelser hos eliteutøvere i skicross og alpint: Et kvalitativt studium av visualisering og selvmonolog
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2020;, Master thesis, 2020-06)Formålet med denne masteravhandlingen var å se på hvordan eliteutøvere i alpint og skicross, forberedte seg mentalt på konkurransedagen. Hensikten med dette studiet var å undersøke på hvilken måte eliteutøverne gjør bruk ... -
Mentoring and early years practitioners: Investigating the influence of higher education qualifications and social support
(Journal article; Peer reviewed, 2017-12)The main purpose of this article is to study the influence of social support on mentoring provided and the moderating influence of having a higher education. This cross-sectional survey was based on a questionnaire that ... -
Mentoring and early years practitioners: Investigating the influence of higher education qualifications and social support
(Journal article; Peer reviewed, 2017-12)The main purpose of this article is to study the influence of social support on mentoring provided and the moderating influence of having a higher education. This cross-sectional survey was based on a questionnaire that ... -
Mentoring Novice Teachers in a Norwegian Context of Inclusive Education
(Peer reviewed; Journal article, 2023)There is global agreement that schools should be inclusive, however both experienced and inexperienced teachers find this challenging. In this study we explore how experienced teachers working as local mentors for newly ... -
Mer enn sol og varme: Transnasjonale norske migranter i Alicante 1965-2014
(PhD thesis UiS;384, Doctoral thesis, 2018)This dissertation explores how Norwegian migrants in Alicante (1965-2014) have maintained transnational networks in both countries. One of the central claims of this historical study is that European integration processes ... -
Merkelig lidenskap – Mystikk og det uhyggelige i Algernon Blackwoods “The Man Whom the Trees Loved”
(Bachelor thesis, 2023)The purpose of this essay is to explore the mystical and uncanny themes of Algernon Blackwood’s short story from 1912, “The Man Whom the Trees Loved”. Through the central conflict between the two main protagonists, the ... -
Metadiscourse in Upper Secondary English Essays: Exploring Genres in L1 and L2 Educational Contexts
(PhD thesis UiS;620, Doctoral thesis, 2021-12)ABSTRACT This exploratory research project aims to investigate metadiscourse features in English essays written by upper secondary pupils attending schools in Norway, Sweden and the UK. Metadiscourse refers to the ... -
Metadiscourse in upper secondary pupil essays: Adapting a taxonomy
(Journal article; Peer reviewed, 2020-02)The concept of metadiscourse, which refers to a range of interactional and organisational linguistic resources, has been increasingly used in studies that analyse professional and tertiary-level writing. Although studies ... -
Metamodern Nature of Hideo Kojima's Death Stranding Synopsis and Gameplay
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Games are valuable cultural phenomena — they might indicate social, cultural, and even political trends and agendas. Moreover, they might bare an accurate representation of a common structure of a feeling. Conversely, video ... -
A methodological approach to the development of prospective teachers’ interpretative knowledge
(Chapter, 2022)In this paper, we propose a methodological approach-the SCS cycle-suitable to develop prospective teachers Interpretative Knowledge (IK). In particular, this study focus on a group of 19 prospective secondary teachers ... -
Metodekunnskap i lærebøker
(Masteroppgave/UIS-HF-IKS/2018;, Master thesis, 2018-05)Då Kunnskapsløftet kom i 2006, blei det utforma ein ny læreplan for historiefaget. Denne læreplanen løftar fram arbeid med kjelder i mykje større grad enn tidlegare læreplanar som R94. Likevel viser det seg at arbeid med ...