• Hva er sentrale utfordringer knyttet til implementering av det autoritative perspektivet? 

      Sola, Marie (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2012;, Master thesis, 2012)
      Denne masteroppgaven omhandler utfordringer knyttet til implementering av det autoritative perspektivet i barnehagen. Det autoritative perspektivet er kort fortalt pedagogen som både opptrer støttende i relasjoner til barn, ...
    • Hvordan praktiserer en dyktig lærer autoritativ klasseledelse? 

      Karstensen, Maritha Meling (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2013;, Master thesis, 2013)
      Denne masteroppgaven handler om hvordan en lærer, som er beskrevet som dyktig av rektor, praktiserer autoritativ klasseledelse. Et godt læringsmiljø bidrar til gode prestasjoner faglig og sosialt, motiverte og velfungerende ...
    • Relasjonen mellom lærernes arbeidssituasjon og deres klasseledelse 

      Søiland Smith, Maren (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2016;, Master thesis, 2016-06-13)
      Sammendrag Formålet med denne studien var å finne ut om det var noen sammenheng mellom lærernes opplevelse av egen arbeidssituasjon og deres utførelse av klasseledelse. Problemstillingen var: Hvilken relasjon er det mellom ...
    • Utagerende atferd og læringsmiljø i den fleksible barnehagen. Muligheter og begrensninger 

      Eidsnes, Kine Milde (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2014;, Master thesis, 2014-05-16)
      Problemstillingen for denne oppgaven er: Hvordan tilrettelegger barnehagelærere i den fleksible barnehagen læringsmiljøet for barn som viser utagerende atferd og hvilke deler av læringsmiljøet kan virke forsterkende ...