Browsing Department of Cultural Studies and Languages (HF-IKS) by Subject "identifisering"
Now showing items 1-2 of 2
-
Historisk empati som innfallsvinkel til dybdelæring
(Masteroppgave/UIS-HF-IKS/2019;, Master thesis, 2019-05-20)Fagfornyelsen introduserer historisk empati som et kjerneelement i læreplanen i historie, og vil være en sentral del av historieundervisningen fra høsten 2020. Begrepet introduserer til hvordan en kan arbeide med historien ... -
«Jeg trodde samene bare var ute og hadde det kjekt og sånn» - En kvalitativ studie hvor bruken av film og roman sammenlignes som verktøy for å utvikle historisk empati hos grunnskoleelever
(Masteroppgave/UIS-HF-IKS/2020;, Master thesis, 2020-05-18)Et av kjerneelementene innen historiefaget i fagfornyelsen LK2020 er historisk empati. Historisk empati gir en innfallsvinkel til historien som kan gi elevene en bedre og dypere forståelse av fortiden. Formålet med dette ...