Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorDrew, Ion
dc.date.accessioned2013-04-23T12:47:10Z
dc.date.available2013-04-23T12:47:10Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationDrew, I. (2012) Leseteater som metode i språkundervisning. Norsk pedagogisk tidsskrift 96(4), s. 293-304no_NO
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/185285
dc.description.abstractLeseteater går ut på at en gruppe leser høyt en tekst som er delt opp i mindre enheter. Metoden kan brukes i fremmed- språkundervisning med elever av ulik alder og på ulike nivå, og med ulike teksttyper. Artikkelen gjør greie for bakgrunnen for og utviklingen av metoden, setter leseteater i sammenheng med forskning omkring kognitive og affektive gevinster ved bruk av leseteater i skolen, og presenterer ulike modeller og framgangsmåter som kan anvendes i fremmedspråkundervisning.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.publisherUniversitetsforlagetno_NO
dc.subjectspråkundervisningno_NO
dc.subjectspråkopplæringno_NO
dc.subjectfremmedspråkno_NO
dc.subjectleseteaterno_NO
dc.titleLeseteater som metode i språkundervisningno_NO
dc.typeJournal articleno_NO
dc.typePeer reviewedno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280no_NO
dc.source.pagenumber293-304no_NO
dc.source.volume96no_NO
dc.source.journalNorsk pedagogisk tidsskriftno_NO
dc.source.issue4no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel