dc.contributor.author | Drew, Ion | |
dc.date.accessioned | 2013-04-23T12:47:10Z | |
dc.date.available | 2013-04-23T12:47:10Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.citation | Drew, I. (2012) Leseteater som metode i språkundervisning. Norsk pedagogisk tidsskrift 96(4), s. 293-304 | no_NO |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/185285 | |
dc.description.abstract | Leseteater går ut på at en gruppe leser høyt en tekst som er delt opp i mindre enheter. Metoden kan brukes i fremmed- språkundervisning med elever av ulik alder og på ulike nivå, og med ulike teksttyper. Artikkelen gjør greie for bakgrunnen for og utviklingen av metoden, setter leseteater i sammenheng med forskning omkring kognitive og affektive gevinster ved bruk av leseteater i skolen, og presenterer ulike modeller og framgangsmåter som kan anvendes i fremmedspråkundervisning. | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.publisher | Universitetsforlaget | no_NO |
dc.subject | språkundervisning | no_NO |
dc.subject | språkopplæring | no_NO |
dc.subject | fremmedspråk | no_NO |
dc.subject | leseteater | no_NO |
dc.title | Leseteater som metode i språkundervisning | no_NO |
dc.type | Journal article | no_NO |
dc.type | Peer reviewed | no_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280 | no_NO |
dc.source.pagenumber | 293-304 | no_NO |
dc.source.volume | 96 | no_NO |
dc.source.journal | Norsk pedagogisk tidsskrift | no_NO |
dc.source.issue | 4 | no_NO |