• Teachers’ support for children’s mathematical learning through interactions while playing with a coding toy. 

      Granone, Francesca; Reikerås, Elin Kirsti Lie (Peer reviewed; Journal article, 2023)
      This study examines how early childhood education and care teachers can support children’s mathematical learning in the context of playing with a coding toy (a robot). Video recordings of the interactions that occurred ...
    • Teacher’s pedagogical strategies when creating digital stories with young children 

      Undheim, Marianne; Jernes, Margrethe (Journal article; Peer reviewed, 2020-02)
      Digital technology is a central part of young children’s everyday lives in most societies today. This paper contributes to current research by exploring two teachers’ pedagogical strategies when creating digital stories ...
    • The identity of Calliphora bezzii Zumpt, 1956 (Diptera, Calliphoridae) 

      Rognes, Knut (Journal article, 2016-09)
      The holotype male of a nominal species described from Italy, Calliphora bezzii Zumpt, 1956, including a microscope slide of its terminalia, was examined. The holotype is shown to belong to the Nearctic taxon Calliphora ...
    • The identity of Tachina westermanni Wiedemann, 1819 (Diptera: Calliphoridae or Tachinidae) with a solution to a nomenclatural problem 

      Rognes, Knut; O'Hara, James E.; Cerretti, Pierfilippo (Journal article; Peer reviewed, 2015-05)
      Tachina westermanni Wiedemann, 1819 was based on four syntypes, two conspecific calliphorids and two conspecific tachinids. Two existing but contradictory lectotype fixations have resulted in confusion as to the correct ...
    • The preschool child of today — The world-citizen of tomorrow? 

      Johansson, Eva (Journal article; Peer reviewed, 2009)
      Ideas of sustainable development, globalization and global citizenship raise questions about justice, rights, responsibility and caring for human beings and the world. Interest in the role of education for sustainable ...
    • Tilknytning i tilvenning 

      Kjøndal, Julie (Bachelor thesis, 2024)
      I denne oppgaven er tema tilknytning i barnehagen, og studiens formål er å undersøke hvordan pedagoger kan fremme trygg tilknytning hos de yngste barna i barnehagen og hvordan pedagogene anvender kunnskapen om tilknytning ...
    • Tilretteleggelse for barns estetiske uttrykk. 

      Julie Emilie Stenbro. (Bachelor thesis, 2022)
      Hensikten med denne oppgaven er å se nærmere på hvordan voksne i barnehagene kan legge til rette for å skape mer estetiske miljøer rundt musikk med barn i hverdagen. I denne oppgaven har jeg fokusert på og ønsket se nærmere ...
    • Tilrettelegging av klatring i barnehagens uterom 

      Marthinsen, Anders (Bachelor thesis, 2023)
      Dette er en bacheloroppgave med temaet klatring i barnehagen for de eldste barna, og hvordan den er tilrettelagt, og problemstillingen er: «Hvordan tilrettelegger pedagogisk leder for klatring i barnehagen i utemiljøet ...
    • Tilrettelegging for barns læring og medvirkning i nærmiljøet 

      Undheim Gudmestad Hanne (Bachelor thesis, 2023)
      Denne oppgaven er en casestudie på hvordan personalet i en barnehage på landet tilrettelegger og tar i bruk nærmiljøet, og hvordan dette kan være en resurs for læring. I oppgaven har jeg brukt deltagende observasjon og ...
    • Tilrettelegging for en trygg tilvenning for de yngste barna 

      Pettersen, Rebekka (Bachelor thesis, 2024)
    • Tilrettelegging for tema- og prosjektarbeid i barnehagen 

      Nilsen, Rikke Helen; Bjørheim, Kristine Pedersen (Bachelor thesis, 2023)
      Denne bacheloroppgaven retter et blikk mot hvordan barnehagen legger til rette for skapende og estetiske læreprosesser i formingsfaget. For å svare på vår problemstilling har vi anvendt kvalitativt forskningsintervju som ...
    • Tilrettelegging for vennskap 

      Anna Gudmundsdottir (Master thesis, 2022)
      I denne studien har fokuset vært rettet mot tilrettelegging for barns vennskap i en barnehagekontekst. Formålet har vært å presentere mer kunnskap om hva barnehagelærere legger vekt på i tilrettelegging for barns vennskap. ...
    • Tilvenning for de yngste barna (1-2 år) 

      Tangen Karoline; Stangeland Henriette Malén (Bachelor thesis, 2023)
      Bacheloroppgaven vår handler om hvordan pedagogisk leder skal legge til rette for en trygg og god start i barnehagen for de yngste barna (1-2 år). Samtidig ved å knytte det opp til det øvrige personalet som er på en avdeling ...
    • Tilvenning i Barnehagen 

      Maren Tysse (Bachelor thesis, 2022)
    • Toddlaren i møte med materialar 

      Halland, Sissel J. Aastvedt (Masteroppgave/UIS-HF-IBU/2014;, Master thesis, 2014-06-18)
      Prosjektet mitt utforskar, med eit fenomenologisk, tidvis poststrukturelt perspektiv, korleis estetisk merksemd kan skape rørsle i barnehagen sitt praksisfelt. Med problemstillinga: Kva kjenneteiknar dei kroppslege og ...
    • Toddlernes fysiske aktivitet i barnehagens inneområde 

      Hadland, May Bente; Åreskjold, Karoline (Bachelor thesis, 2022)
    • Togetherness!: adult companionship – the key to music making in kindergarten 

      Kulset, Nora Bilalovic; Halle, Kirsten (Peer reviewed; Journal article, 2020-05)
      Group singing encourages social bonding, which brings a plethora of positive side effects. Music as a subject in the training of Early Childhood Education and Care (ECEC) teachers nonetheless faces cutbacks in many countries. ...
    • Togetherness!: adult companionship – the key to music making in kindergarten 

      Kulset, Nora Bilalovic; Halle, Kirsten (Peer reviewed; Journal article, 2020)
      Group singing encourages social bonding, which brings a plethora of positive side effects. Music as a subject in the training of Early Childhood Education and Care (ECEC) teachers nonetheless faces cutbacks in many countries. ...
    • Toward Digital Picture Books for a New Generation of Emergent Readers 

      Bus, Adriana Gerarda; Anstadt, Rosalie (Peer reviewed; Journal article, 2021-12)
      The study tests the efficacy of a new sort of digital picture book. It includes camera movements to guide children’s visual attention through the pictures and the possibility to control page-turning and the pace at which ...