Browsing Department of Early Childhood Education by Author "Tungland, Inger Benny Espedal"
Now showing items 1-3 of 3
-
Effekt av styrket pedagognorm på kvalitet i barnehagen
Kvamme, Karoline Fagereng (Bachelor thesis, 2022)Den 1. august 2018 trådte en ny nasjonal pedagognorm for barnehage i kraft. Denne krever én barnehagelærer/pedagog per 14 barn, mot én pedagog per 18 barn (tidligere norm). Gjennom kvalitative intervju av fire personer som ... -
Pedagogy and interdisciplinarity: Research on the reformed kindergarten teacher education (KTE) in Norway
Jernes, Margrethe; Knaben, Åse Dagmar; Tungland, Inger Benny Espedal; Alvestad, Marit (Journal article; Peer reviewed, 2020-01)In this paper, the objective is to explore the area of pedagogy in the reform of kindergarten teacher education (KTE), which was implemented in 2013 in Norway. The data material is based on semi-structured interviews with ... -
Utfordringer ved inkludering av barn med fysisk funksjonsnedsettelse i utelek
Oliversen, Lene (Bachelor thesis, 2022)