Blar i Department of Education and Special Education på emneord "relasjon"
Viser treff 1-6 av 6
-
Forutsetning for læring hos minoritetsspråklige og majoritetsspråklige barn i overgang mellom barnehage og skole. Språk, relasjon til pedagog og sosiale nettverk som viktige faktorer.
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2015;, Master thesis, 2015-06-10)Dette er en understudie av SKOLEKLAR-prosjektet som er utarbeidet av Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning, ved Universitetet i Stavanger. Målet med studien er å se om minoritetsspråklige og majoritetsspråklige ... -
Forutsetninger for læring i førskolealder : Selvregulering, språk og relasjon til pedagogen hos majoritetsspråklige og minoritetsspråklige førskolebarn
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2013;, Master thesis, 2013)Denne studien er en understudie av prosjekt SKOLEKLAR og handler om minoritetsspråklige og majoritetsspråklige førskolebarns evne til selvregulering, språk og relasjonen til pedagogen. Dette er temaer som ser ut til å være ... -
Hva er sentrale utfordringer knyttet til implementering av det autoritative perspektivet?
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2012;, Master thesis, 2012)Denne masteroppgaven omhandler utfordringer knyttet til implementering av det autoritative perspektivet i barnehagen. Det autoritative perspektivet er kort fortalt pedagogen som både opptrer støttende i relasjoner til barn, ... -
Hvordan praktiserer en dyktig lærer autoritativ klasseledelse?
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2013;, Master thesis, 2013)Denne masteroppgaven handler om hvordan en lærer, som er beskrevet som dyktig av rektor, praktiserer autoritativ klasseledelse. Et godt læringsmiljø bidrar til gode prestasjoner faglig og sosialt, motiverte og velfungerende ... -
Omsorg/støtte i ungdomsskolen
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2012;, Master thesis, 2012)Denne studien handler om forholdet mellom lærer-elev og ser på hvordan ungdomsskoleelever beskriver omsorgsfulle/støttende lærere og den betydning det har for motivasjon i skolearbeid og læringsmiljø. Jeg har tatt utgangspunkt ... -
Utagerende atferd og læringsmiljø i den fleksible barnehagen. Muligheter og begrensninger
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2014;, Master thesis, 2014-05-16)Problemstillingen for denne oppgaven er: Hvordan tilrettelegger barnehagelærere i den fleksible barnehagen læringsmiljøet for barn som viser utagerende atferd og hvilke deler av læringsmiljøet kan virke forsterkende ...