Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBryne, Ina
dc.date.accessioned2014-12-18T08:58:19Z
dc.date.available2014-12-18T08:58:19Z
dc.date.issued2014-06-16
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/227724
dc.descriptionMaster's thesis in Change managementnb_NO
dc.description.abstractDenne masteroppgaven er en casestudie av interiørbutikkene til Interiørloftet. Studien har sett på elementer i den nåværende markedskommunikasjonen til Interiørloftet for å finne forbedringsmuligheter som vil kunne øke resultatgraden fra 1,9% til 3%. Det har blitt utført både kvalitative og kvantitative metoder i innhentingen av data. Metodene har vært dybdeintervju, observasjoner, testkjøp og kundeundersøkelse. Med hjelp av disse metodene har de ulike interne og eksterne forholdene rundt markedskommunikasjonen blitt analysert. Casestudien er utført med hjelp av Otto Ottesens (2005) teori om helhetlig markedskommunikasjon og hans MBO-modell har vært svært sentral i utformingen av casestudien. Det er også brukt teorier innenfor sosiale medier og service. Ut fra analysene ble det funnet forbedringsområder innen krysskommunikasjonen, selgerinitiativet og MBO-en (mottak, behandling og oppfølging) til Interiørloftet. Med bakgrunn i dette er det utarbeidet følgende tiltak: - Bedre krysskommunikasjonen med opplæring av de ansatte for å øke kompetansen, fokusere på oppfølging av mål og resultat med belønning. - Bedre selgerinitiativet ved å bruke 10-stegsprosessen for integrering av sosiale medier. Annonsering skal også forbedres med planlegging og budsjettering. - Bedre MBO med økt fokus og bevisstgjøring fra ledelsen, øke kompetansen hos ansatte og sette personlige mål som skal bli fulgt opp av butikksjefen. Casestudien fremlegger til slutt at tiltakene er avhengig av organisatoriske endringer og dette blir utdypet i slutten av studien.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherUniversity of Stavanger, Norwaynb_NO
dc.relation.ispartofseriesMasteroppgave/UIS-SV-IMKS/2014;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Norway*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/no/*
dc.subjectendringsledelsenb_NO
dc.subjectmarkedskommunikasjonnb_NO
dc.subjectcasestudienb_NO
dc.titleHvordan skal Interiørloftet forbedre den nåværende markedskommunikasjonen?nb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Economics: 210::Business: 213nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Studentoppgaver (SV-IMS) [1267]
    Master- og bacheloroppgaver i Endringsledelse / Kunst og kulturvitenskap / Samfunnssikkerhet / Dokumentarproduksjon

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Norway
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Norway