Blar i Studentoppgaver (TN-IMF) på forfatter "Hervik, Sigbjørn"
-
Dybdelæring i matematikk
Serigstad, Adrian (Master thesis, 2023)This study examines deep learning in mathematics and investigates whether a focus on deep learning can lead to deep understanding of a mathematical topic. Deep learning proves to be a diverse concept with various interpretations ... -
Dybdelæring og tverrfaglighet
Østebø, Marlene Seljeskog; Urianstad, Simen Bugge (Master thesis, 2023)Da ny læreplan av 2020 ble introdusert, var det spesielt et begrep som stod i fokus - dybdelæring. Hvor tidligere læreplan ønsket at elevene skulle kunne utføre oppgaver gjennom en instrumentell forståelse, skulle elevene ... -
Left-Invariant Pseudo-Riemannian Metrics on Lie Groups
Markestad, Styrbjørn Juhl (Masteroppgave/UIS-TN-IMF/2020;, Master thesis, 2020)n differential geometry and mathematical physics, there is interest in left-invariant pseudo-Riemannian metrics on Lie groups. We learn and review Lie theory, representation theory, geometric invariant theory, and differential ... -
Open Middle Math og dybdelæring i Matematikk
Nesheim, Sigrunn Westersjø (Master thesis, 2022)Denne oppgaven trekker frem undervisningskonseptet Open Middle Math (Kaplinsky, Open Middle Math, 2020) og drøfter om dette konseptet bidrar til dybdelæring i matematikk. For å besvare dette spørsmålet er det gjennomført ... -
"Open Middle Math" og dets bidrag til dybdelæring i matematikk
Seland, Didrik (Master thesis, 2022)Dette prosjektet baserer seg på Robert Kaplinskys (Kaplinsky, 2020) teori om «Open Middle Math», og har som mål å undersøke om undervisning med dette kan bidra til dybdelæring hos elever. I forbindelse med prosjektet ble ... -
«Open Middle Math» og dets bidrag til undervisning i matematikk
Mølstre, Monica Emilie (Master thesis, 2021)I denne masteroppgaven er det foretatt innhenting av datamateriale gjennom elevers oppgaveløsning i rammeverket «Open Middle Math». Målet ved observasjon og utprøving av oppgavetypen har vært å se om det kan være et godt ... -
«Open Middle Math», dybdelæring & positive holdninger i matematikk
Ramstad, Sunniva Fosnes (Masteroppgave/UIS-HF-IMF/2020;, Master thesis, 2019-07)Som både lektorstudent og deltidsarbeidene i videregående skole er det mye fokus på hvordan lærere skal forberede seg i møte med fagfornyelsen. Dybdelæring er et sentralt begrep i fagfornyelsen. Motivasjonen for denne ...