• Dybdelæring i matematikk 

      Serigstad, Adrian (Master thesis, 2023)
      This study examines deep learning in mathematics and investigates whether a focus on deep learning can lead to deep understanding of a mathematical topic. Deep learning proves to be a diverse concept with various interpretations ...
    • Dybdelæring og tverrfaglighet 

      Østebø, Marlene Seljeskog; Urianstad, Simen Bugge (Master thesis, 2023)
      Da ny læreplan av 2020 ble introdusert, var det spesielt et begrep som stod i fokus - dybdelæring. Hvor tidligere læreplan ønsket at elevene skulle kunne utføre oppgaver gjennom en instrumentell forståelse, skulle elevene ...
    • Left-Invariant Pseudo-Riemannian Metrics on Lie Groups 

      Markestad, Styrbjørn Juhl (Masteroppgave/UIS-TN-IMF/2020;, Master thesis, 2020)
      n differential geometry and mathematical physics, there is interest in left-invariant pseudo-Riemannian metrics on Lie groups. We learn and review Lie theory, representation theory, geometric invariant theory, and differential ...
    • Open Middle Math og dybdelæring i Matematikk 

      Nesheim, Sigrunn Westersjø (Master thesis, 2022)
      Denne oppgaven trekker frem undervisningskonseptet Open Middle Math (Kaplinsky, Open Middle Math, 2020) og drøfter om dette konseptet bidrar til dybdelæring i matematikk. For å besvare dette spørsmålet er det gjennomført ...
    • "Open Middle Math" og dets bidrag til dybdelæring i matematikk 

      Seland, Didrik (Master thesis, 2022)
      Dette prosjektet baserer seg på Robert Kaplinskys (Kaplinsky, 2020) teori om «Open Middle Math», og har som mål å undersøke om undervisning med dette kan bidra til dybdelæring hos elever. I forbindelse med prosjektet ble ...
    • «Open Middle Math» og dets bidrag til undervisning i matematikk 

      Mølstre, Monica Emilie (Master thesis, 2021)
      I denne masteroppgaven er det foretatt innhenting av datamateriale gjennom elevers oppgaveløsning i rammeverket «Open Middle Math». Målet ved observasjon og utprøving av oppgavetypen har vært å se om det kan være et godt ...
    • «Open Middle Math», dybdelæring & positive holdninger i matematikk 

      Ramstad, Sunniva Fosnes (Masteroppgave/UIS-HF-IMF/2020;, Master thesis, 2019-07)
      Som både lektorstudent og deltidsarbeidene i videregående skole er det mye fokus på hvordan lærere skal forberede seg i møte med fagfornyelsen. Dybdelæring er et sentralt begrep i fagfornyelsen. Motivasjonen for denne ...