• Explaining the dynamics of relatedness: the role of co-location and complexity 

      Sandor, Juhasz; Broekel, Tom; Boschma, Ronald Adalbert (Peer reviewed; Journal article, 2020-08)
      Relatedness has become a key concept for studying the diversification of firms, regions and countries. However, studies tend to treat relatedness as being time‐invariant or, alternatively, consider its evolution as exogenously ...
    • How can we inspire nations of learners? Investigating growth mindset and challenge-seeking in two countries 

      Rege, Mari; Hanselman, Paul; Solli, Ingeborg Caroline Foldøy; Dweck, Carol S.; Ludvigsen, Sten Runar; Bettinger, Eric Perry; Crosnoe, Robert; Muller, Chandra; Walton, Gregory; Duckworth, Angela; Yeager, David Scott (Peer reviewed; Journal article, 2020-04)
      Here we evaluate the potential for growth mindset interventions (which teach students that intellectual abilities can be developed) to inspire adolescents to be “learners”—that is, to seek out challenging learning experiences. ...
    • Norges Banks aktive forvaltning av Statens Pensjonsfond Utland (Oljefondet) 

      Ødegaard, Bernt Arne (Journal article; Peer reviewed, 2019-01)
      La meg starte med spørsmålet vi stilte i analysen, nemlig hvorvidt Norges Bank i sin forvaltning av Statens pensjonsfond utland (Oljefondet) har hatt meravkastning. I denne artikkelen brukes begrepet meravkastning i flere ...
    • Skolens læringsmiljø – avgjørende for elevenes akademiske prestasjoner? 

      Bygdevoll, Maria; Melby Melkevig, Hege (Masteroppgave/UIS-HH/2019;, Master thesis, 2019-06)
      Enkelte kritikere hevder at resultatfokuset gir et snevert mål på hva som er kvalitet på skolen, og at skolene legger for mye vekt på det som lar seg måle og dermed glemmer læringsmiljøet. I denne oppgaven ønsket vi å ...