• Har innføringen av fedrekvoten ført til at fedre gjør mer husarbeid? 

      Sirhaug, Synnøve; Olsen, Helena (Masteroppgave/UIS-HH/2019;, Master thesis, 2019-06)
      Da likestilling fremdeles er et aktuelt og svært engasjerende tema, samt at forslag til endringer i den nåværende permisjonsfordelingen nylig har vært på dagsordenen, fant vi det interessant å ta en nærmere kikk på nettopp ...
    • Increasing Income Inequality in Norway as a Consequence of a government Change? 

      Dahle, Kristian Sie; Eriksen, Karoline (Masteroppgave/UIS-HH/2019;, Master thesis, 2019-06)
      This paper aims to investigate whether the income inequality has increased as a result of the change of government, from a left-wing to a right-wing government in 2013. This will be investigated by examining changes in the ...
    • Investorers spare- og investeringsadferd under urolige tider 

      Godøy, Sofie Våge; Rovik, Thomas Andersen (Bachelor thesis, 2023)
      I denne oppgaven har vi fordypet oss i hvordan investorers adferd blir påvirket av urolige tider i ulike deler av verden. Mesteparten av datainnsamlingen til dataanalysen kommer fra Verdipapirfondenes forening og ...
    • Investorers spare- og investeringsadferd under urolige tider 

      Godøy, Sofie Våge; Rovik, Thomas Andersen (Bachelor thesis, 2023)
      I denne oppgaven har vi fordypet oss i hvordan investorers adferd blir påvirket av urolige tider i ulike deler av verden. Mesteparten av datainnsamlingen til dataanalysen kommer fra Verdipapirfondenes forening og ...
    • Pro-Environmental Consumer Behaviour: Cross Country Differences 

      Johansen, Marie Stokkenes (Masteroppgave/UIS-HH/2019;, Master thesis, 2019-06-14)
      This paper investigates country variations in environmentally friendly consumer behaviour across Europe. The purpose is to detect if countries have different inclinations to respond to the urgency of environmental protection. ...
    • The effect from Reform 97 on the high school graduation gender gap 

      Ulset, Hanne; Vigdel, Karina (Masteroppgave/UIS-HH/2019;, Master thesis, 2019-06-17)
      Abstract: In 1997, Reform 97 was introduced in the Norwegian school system. The reform made it mandatory for children to start school at the age of six instead of seven, resulting in expanding the primary school with one ...