Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorRege, Mari
dc.contributor.authorBygdevoll, Maria
dc.contributor.authorMelby Melkevig, Hege
dc.date.accessioned2019-09-11T13:37:25Z
dc.date.available2019-09-11T13:37:25Z
dc.date.issued2019-06
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2616410
dc.descriptionMaster's thesis in Economicsnb_NO
dc.description.abstractEnkelte kritikere hevder at resultatfokuset gir et snevert mål på hva som er kvalitet på skolen, og at skolene legger for mye vekt på det som lar seg måle og dermed glemmer læringsmiljøet. I denne oppgaven ønsket vi å undersøke hvorvidt det er hold i denne påstanden. De fire faktorene vi har lagt til grunn for å måle læringsmiljø er: mestring, lærende tanksett, tilhørighet og autonomi. Resultatene viste at faktorene er viktige for akademiske resultater og indre motivasjon. En positiv sammenheng indikerer derfor at skoler med et godt læringsmiljø, presterer bedre og har elever som er mer indre motiverte.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherUniversity of Stavanger, Norwaynb_NO
dc.relation.ispartofseriesMasteroppgave/UIS-HH/2019;
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectøkonominb_NO
dc.subjectadministrasjonnb_NO
dc.subjectsamfunnsøkonominb_NO
dc.subjectlæringsmiljønb_NO
dc.subjectakademiske resultaternb_NO
dc.subjectvalue-added indikatorernb_NO
dc.subjectmotivasjonnb_NO
dc.titleSkolens læringsmiljø – avgjørende for elevenes akademiske prestasjoner?nb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Economics: 210::Business: 213nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal