Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorHillesund, Terje
dc.contributor.authorHelliesen Ravnås, Kai
dc.date.accessioned2019-09-30T11:02:10Z
dc.date.available2019-09-30T11:02:10Z
dc.date.issued2019-06-12
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2619345
dc.descriptionMaster's thesis in Documentary productionnb_NO
dc.description.abstractI denne oppgaven vil jeg se nærmere på musikkdokumentarer eller mer spesifikt rockumentarer. I den praktiske delen av denne mastergraden lager jeg selv en rockumentar, og har derfor valgt å se på denne sjangeren innen dokumentarfilm. Jeg har valgt å analysere tre rockumentarer: Den tilfeldige rockestjernen (2015), Iron Maiden: Flight 666 (2009) og Some Kind of Monster (2004). Til Den tilfeldige rockestjernen og Iron Maiden: Flight 666 har jeg intervjuet noen av filmskaperne og aktørene i de overnevnte filmene. Regissør Joel Berlinger og Greg Milner har skrevet boka Metallica: This Monster Lives (2005) som omhandler prosessen rundt Some Kind of Monster som jeg har valgt å bruke i min kvalitative forskning.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherUniversity of Stavanger, Norwaynb_NO
dc.relation.ispartofseriesMasteroppgave/UIS-SV-IMS/2019;
dc.subjectrockumentarnb_NO
dc.subjectdokumentarproduksjonnb_NO
dc.subjectmusikkdokumentarnb_NO
dc.titlePå hvilken måte kan en filmskaper sikre seg kunstnerisk og faglig frihet til å lage en troverdig film nå artisten selv står som oppdragsgiver?”nb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Media science and journalism: 310nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Studentoppgaver (SV-IMS) [1267]
    Master- og bacheloroppgaver i Endringsledelse / Kunst og kulturvitenskap / Samfunnssikkerhet / Dokumentarproduksjon

Vis enkel innførsel