dc.contributor.advisor | Madsbu, Jens Petter | |
dc.contributor.author | Rovik, Hanne | |
dc.date.accessioned | 2021-03-23T08:08:50Z | |
dc.date.available | 2021-03-23T08:08:50Z | |
dc.date.issued | 2021-01-14 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2734950 | |
dc.description | Master's thesis in Change management | en_US |
dc.description.abstract | Formålet med denne oppgaven er å undersøke hvordan ledere av sosialfaglige tjenester forstår forholdet mellom fagkompetanse og lederkompetanse. Spørsmålet som skal besvares handler om hva sosialfaglige ledere mener er den viktigeste lederkompetansen for å lede profesjonsutøvere innen sosialfaglige tjenester. For å kunne besvare dette spørsmålet ble 7 ansatte i 2 ulike NAV- tjenester intervjuet for å skape en forståelse av informantenes hverdag. Gjennom semi-strukturerte intervjuer er målet å skape kunnskap om hvordan informantene forstår sin egen arbeidshverdag, og hva slags kompetanse lederen vektlegger i sin arbeidshverdag. I tillegg sammenlignes de to NAV-tjenestene, for å se om det er forskjeller i lederskapet og strukturer ut ifra tjenestens størrelse og tilhørighet. For å forstå hvordan ledere forstår forholdet mellom fagledelse og ledelse, blir forholdet sett i lys i teorier som selvledelse, relasjonsledelse og endringsledelse. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | University of Stavanger, Norway | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Masteroppgave/UIS-SV-IMS/2020; | |
dc.subject | endringsledelse | en_US |
dc.subject | ledelse | en_US |
dc.subject | profesjonsledelse | en_US |
dc.subject | relasjonsledelse | en_US |
dc.title | Hvordan forstår ledere innenfor sosialfaglige tjenester i kommunen forholdet mellom fagkompetanse og lederkomptanse? Hvordan kan dette tolkes i lys av teorier om selvledelse, endringsledelse og relasjonsledelse? | en_US |
dc.type | Master thesis | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Bedriftsøkonomi: 213 | en_US |