Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorMadsbu, Jens Petter
dc.contributor.authorRovik, Hanne
dc.date.accessioned2021-03-23T08:08:50Z
dc.date.available2021-03-23T08:08:50Z
dc.date.issued2021-01-14
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2734950
dc.descriptionMaster's thesis in Change managementen_US
dc.description.abstractFormålet med denne oppgaven er å undersøke hvordan ledere av sosialfaglige tjenester forstår forholdet mellom fagkompetanse og lederkompetanse. Spørsmålet som skal besvares handler om hva sosialfaglige ledere mener er den viktigeste lederkompetansen for å lede profesjonsutøvere innen sosialfaglige tjenester. For å kunne besvare dette spørsmålet ble 7 ansatte i 2 ulike NAV- tjenester intervjuet for å skape en forståelse av informantenes hverdag. Gjennom semi-strukturerte intervjuer er målet å skape kunnskap om hvordan informantene forstår sin egen arbeidshverdag, og hva slags kompetanse lederen vektlegger i sin arbeidshverdag. I tillegg sammenlignes de to NAV-tjenestene, for å se om det er forskjeller i lederskapet og strukturer ut ifra tjenestens størrelse og tilhørighet. For å forstå hvordan ledere forstår forholdet mellom fagledelse og ledelse, blir forholdet sett i lys i teorier som selvledelse, relasjonsledelse og endringsledelse.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversity of Stavanger, Norwayen_US
dc.relation.ispartofseriesMasteroppgave/UIS-SV-IMS/2020;
dc.subjectendringsledelseen_US
dc.subjectledelseen_US
dc.subjectprofesjonsledelseen_US
dc.subjectrelasjonsledelseen_US
dc.titleHvordan forstår ledere innenfor sosialfaglige tjenester i kommunen forholdet mellom fagkompetanse og lederkomptanse? Hvordan kan dette tolkes i lys av teorier om selvledelse, endringsledelse og relasjonsledelse?en_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Bedriftsøkonomi: 213en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Studentoppgaver (SV-IMS) [1264]
    Master- og bacheloroppgaver i Endringsledelse / Kunst og kulturvitenskap / Samfunnssikkerhet / Dokumentarproduksjon

Vis enkel innførsel