Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorPiech, Richard Micheal
dc.contributor.authorNorland, Silje Catrin
dc.date.accessioned2021-07-21T16:27:32Z
dc.date.available2021-07-21T16:27:32Z
dc.date.issued2021
dc.identifierno.uis:inspera:81558459:35016799
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2765032
dc.description.abstractI denne bacheloroppgaven har jeg sett på utfordringer som kan utspille seg når man skal danne samarbeidsrelasjon med minoritetsetniske foreldre. Studien til Fylkesnes og Netland (2012) beskrive de at kulturelle forskjeller var et sentralt tema, men det var ikke et hinder for en god samarbeidsrelasjon mellom saksbehandleren og minoritetsetniske foreldrene. Fylkesnes, Iversen, Bjørknes og Nygren (2015) viser at frykten for barnevernet som mange i de ulike minoritetsmiljøene deler er en viktig kunnskap om hvordan vi kan møte foreldrene på en mer fornuftig måte som gjør at flere får en bedre opplevelse av barnevernet. Studien til Smette, Hyggen og Bredal (2021) synliggjør de restriksjonene som mange barn og unge i dag opplever, men den fremhever også viktigheten av økende grad av selvbestemmelse etter barnets alder. Dette kan være et områder som barneverntjenesten kan møte på i sin utøvelse av myndighet. Tuastad, Handulle og Alfonso (2017) viser til de mange utfordringene som en saksbehandler må ta høyde for i møte med minoritetsetniske foreldre og hvordan barnevernet skal møte på ulike oppdragelsesmetoder som er i kontrast til norsk oppdragelsesstil.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleSamarbeid mellom saksbehandler i barneverntjenesten og minoritetsetniske foreldre- en litteraturgjennomgang
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel