Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorLarsen, Ingunaya, Myhre
dc.contributor.authorTholo, Hanna, Sagen
dc.date.accessioned2021-09-03T16:30:47Z
dc.date.available2021-09-03T16:30:47Z
dc.date.issued2021
dc.identifierno.uis:inspera:81558459:34719666
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2773251
dc.description.abstractOppgaven tar sikte på å gjøre rede for sosialarbeiderrollen i grunnskolen, ved å trekke frem litteratur og myndighetenes intensjoner og formål med innføringen av stillingene. Det undersøkes hvorvidt den sosialfaglige stillingen har betydning for barna i grunnskolen og deres utvikling av sosial kompetanse. Oppgaven tar deretter for seg et utvalg av informanters uttalelser, som synliggjør erfaringer fra praksisfeltet. Det argumenteres for betydningen av stillingens kompetanse i elevenes tilpassede opplæring, og deres rolle i tverrfaglig samarbeid. Videre problematiseres det uavklarte oppgave og ansvarsområdet, og fordeling av ressurser. Avslutningsvis undersøkes det hvilken effekt stillingene har hatt til nå, og hva som kan være interessant å forske videre på.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleSosialarbeiderstillinger i grunnskolen – en kvalitativ studie av stillingens intensjon og formål sett opp imot hvordan stillingen utøves i praksisfeltet
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel