Sosialarbeiderstillinger i grunnskolen – en kvalitativ studie av stillingens intensjon og formål sett opp imot hvordan stillingen utøves i praksisfeltet
dc.contributor.advisor | Larsen, Ingunaya, Myhre | |
dc.contributor.author | Tholo, Hanna, Sagen | |
dc.date.accessioned | 2021-09-03T16:30:47Z | |
dc.date.available | 2021-09-03T16:30:47Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier | no.uis:inspera:81558459:34719666 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2773251 | |
dc.description.abstract | Oppgaven tar sikte på å gjøre rede for sosialarbeiderrollen i grunnskolen, ved å trekke frem litteratur og myndighetenes intensjoner og formål med innføringen av stillingene. Det undersøkes hvorvidt den sosialfaglige stillingen har betydning for barna i grunnskolen og deres utvikling av sosial kompetanse. Oppgaven tar deretter for seg et utvalg av informanters uttalelser, som synliggjør erfaringer fra praksisfeltet. Det argumenteres for betydningen av stillingens kompetanse i elevenes tilpassede opplæring, og deres rolle i tverrfaglig samarbeid. Videre problematiseres det uavklarte oppgave og ansvarsområdet, og fordeling av ressurser. Avslutningsvis undersøkes det hvilken effekt stillingene har hatt til nå, og hva som kan være interessant å forske videre på. | |
dc.description.abstract | ||
dc.language | nob | |
dc.publisher | uis | |
dc.title | Sosialarbeiderstillinger i grunnskolen – en kvalitativ studie av stillingens intensjon og formål sett opp imot hvordan stillingen utøves i praksisfeltet | |
dc.type | Bachelor thesis |
Tilhørende fil(er)
Denne innførselen finnes i følgende samling(er)
-
Studentoppgaver (SV-IS) [869]
Studentoppgaver i Sosialt arbeid