dc.contributor.advisor | Jonvik, Merete Hermansen | |
dc.contributor.author | Belaj, Petrit | |
dc.date.accessioned | 2021-09-03T16:32:39Z | |
dc.date.available | 2021-09-03T16:32:39Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier | no.uis:inspera:80219422:21886356 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2773400 | |
dc.description | Full text not available | |
dc.description.abstract | I denne oppgaven går jeg gjennom hvordan innvandrebarn gjør det i utdanning, og arbeidsliv i forhold til deres foreldre og majoritetsbefolkningen i Norge. Vi ser på statistikker hentet fra SSB, men sammenligner dette også til verdier og redskaper vi har funnet i teorier, med all hovedsak i Bourdieu. | |
dc.description.abstract | In this text we go through how the children of immigrants do it in mainly the education and the work life, in relation of what their parents and the majority of the population do it in Norway. The main statistics is brought for SSB, where we compare it to values and tools we get from the theories, mainly Bourdieu. | |
dc.language | nob | |
dc.publisher | uis | |
dc.title | Etterkommere av innvandrere sin reise gjennom dagens samfunnsklasser | |
dc.type | Bachelor thesis | |