dc.contributor.advisor | Ragnhild Sjurseike | |
dc.contributor.author | Chantal Victoria Cooijman | |
dc.date.accessioned | 2021-09-03T16:32:50Z | |
dc.date.available | 2021-09-03T16:32:50Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier | no.uis:inspera:80219422:22526947 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2773416 | |
dc.description.abstract | Bakgrunn
Tidspress er et kjent problem innenfor hjemmetjenesten. Og den tidspregede hverdagen har ikke endret seg de siste 10 årene. Media belyser at det nemlig har blitt verre i løpet av de siste 10 årene.
Hensikt
Jeg ønsker å undersøke hvordan tidspresset preger de ansatte som jobber i hjemmetjenesten.
Mestrer ansatte tidspresset? Og hvordan påvirker tidspresset ansattes selvfølelse?
Metode
Ved hjelp av relevant faglitteratur knyttet til tema og ulike teorier vil jeg besvare problemstillingen.
Konklusjon: Ansatte i hjemmetjenesten opplever ¨reelt tidspress og en subjektiv opplevelse av tidspress. De ansatte opplever høy grad av å ha kontroll over egen arbeidshverdag og dette er med på å styrke mestringsfølelsen i arbeidet sitt. Selvfølelsen blir ivaretatt ved at de ansatte har gode relasjoner med pasientene.
Nøkkelord: Tidspress, ansatte, hjemmetjenesten, selvfølelsen, mestring og kontroll over egen arbeidshverdag. | |
dc.description.abstract | | |
dc.language | nob | |
dc.publisher | uis | |
dc.title | En arbeidsdag preget av tidspress, hva gjør det med de ansatte i hjemmetjenesten? | |
dc.type | Bachelor thesis | |