Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorLoe, Morten L.
dc.contributor.authorVarhaug, Benjamin
dc.date.accessioned2022-07-12T15:51:53Z
dc.date.available2022-07-12T15:51:53Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.uis:inspera:109899781:48108312
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3004748
dc.description.abstractOppgåva tek sikte på å diskutera personvernet si rolle i dynamisk vegprising. Nye digitale løysingar krev stadig meir opplysningar om oss – også i trafikken. Dynamisk vegprising som ei ny løysing for vegprising kan potensielt ha stor innverknad på overvakingsgrada i trafikken. Problemstillinga er: Kan innføring av dynamisk vegprising ha implikasjonar for overvakingsgrada og personvernet i trafikken? Problemstillinga vert forsøkt løyst ved å svara på tre forskingsspørsmål: Kan dynamisk vegprising ha påverknad på omfanget av overvaking i trafikken? Kan løysinga få fleire formål enn berre berekning av avgifter? Og kva implikasjonar kan dette ha på personvernet? Ved hjelp av relevant teori om overvaking og personvern vil personvernet si rolle i dynamisk vegprising analyserast. Oppgåva diskuterer personvernet si tilknyting til retten til privatliv og viktigheita av desse rettane for å oppretthalda fridomen til enkeltindivid og demokratiet som institusjon. Sentrale prinsipp for personvern i personvernforordninga løftast fram som sentrale rettesnorer for å sikra eit godt personvern. Det peikast vidare på korleis statlege aktørar og multinasjonale aktørar ofte motiverte av økonomiske faktorar eller omsyn til tryggleik, vil ha interesse av data generert ved dynamisk vegprising, og kvifor det vert viktig å forhindra deling av data med desse aktørane. Ulike løysingsforslag for dynamisk vegprising drøftast. Til slutt grunngjev og understrekar oppgåva den overordna viktigheita av ei personvernvenleg løysing for dynamisk vegprising.
dc.description.abstractThe thesis aims to discuss the role of privacy in dynamic road pricing. New digital solutions require more and more information about us – including in traffic. Dynamic road pricing as a new solution for road pricing can potentially have a great impact on the level of surveillance in traffic. The question sought answered in this thesis is: Will an implementation of dynamic road pricing as a new solution have implications for the level of surveillance and privacy in traffic? The question is sought answered through three research questions: Can dynamic road pricing influence the level of surveillance in the traffic? Can the solution result in multiple purposes besides estimating tax? And what implications may this have on privacy in traffic? Using the appropriate theory for surveillance and privacy, the role of privacy in dynamic road pricing will be analyzed. The thesis will discuss the connection between privacy and the right to respect for private and family life and the importance of these rights to uphold individual freedoms and democracy. The fundamental principles of privacy in the General Data Protection Regulation are highlighted as crucial guidelines to secure sufficient privacy. Additionally it is shown how governmental actors and multinational actors, motivated by economic incentives and safety measures, with a potentially high interest in data generated through dynamic road pricing, should be denied access to this data. Several solution proposals are being discussed. Finally the supreme importance of privacy oriented solutions in dynamic road pricing are being emphasized.
dc.languagenno
dc.publisheruis
dc.titleVegprising og personvern: Personvern i møte med dynamisk vegprising og overvaking i trafikken
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Studentoppgaver (SV-IMS) [1267]
    Master- og bacheloroppgaver i Endringsledelse / Kunst og kulturvitenskap / Samfunnssikkerhet / Dokumentarproduksjon

Vis enkel innførsel