Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorVassenden, Anders
dc.contributor.authorYilan, Aysen
dc.date.accessioned2022-07-15T15:51:48Z
dc.date.available2022-07-15T15:51:48Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.uis:inspera:109898158:49460445
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3005803
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractViktigheten av utdanning er et stort tema i Norge. Ofte får vi høre om etterkommere av innvandrere som gjør det bra på skolen og arbeidslivet. Men hva med de som ikke tar høyere utdanning? Formålet med denne oppgaven har vært å prøve å forklare hvorfor etterkommere av innvandrere ikke velger å ta høyere utdanning. Gjennom kvalitative intervjuer ble det samlet inn data som senere ble analysert i oppgaven. Resultatene ble knyttet til relevante teorien som underbygget problemstillingen i selve oppgaven. Studiens teori grunnlag er basert på integrasjon, sosial interaksjonisme og sosialt stigma. Resultatene av innsamlet data ble drøftet i forhold til de oppnevnte teoriene. Studien består av fire informanter i en alder av 23 – 28 år, hvor to av dem er kvinner og to menn. Alle informantene er norskfødte innvandrere med bakgrunn fra Tyrkia.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleEtterkommere av innvandrere og utdanning
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Studentoppgaver (SV-IMS) [1267]
    Master- og bacheloroppgaver i Endringsledelse / Kunst og kulturvitenskap / Samfunnssikkerhet / Dokumentarproduksjon

Vis enkel innførsel