Samhandling for å skape gode relasjoner i lys av anerkjennelse og posisjonering.
Bachelor thesis
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/3006751Utgivelsesdato
2022Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Studentoppgaver (SV-IS) [869]
Sammendrag
Denne oppgaven gir svar på hvordan man som ansatt i barnevernet kan skape god relasjon til barn/ungdom i barnevernet med vektlegging av anerkjennelse og posisjonering som utøvende faktor. Oppgaven ønskes å besvares fordi man som ansatt i barnevernet skaper nye relasjon hele tiden, og det er derfor svært viktig at samhandlingen som skaper disse relasjonene gjøres på en måte som er gunstig for alle parter involvert. Oppgaven er løst ved å anvende litteraturstudie som metode. This thesis provides answers to how an employee in the child welfare service can create a good relationship with children in the child welfare service with an emphasis on recognition and positioning as an executive factor. The thesis is to be answered because as an employee of the child welfare service, you create new relationships all the time, and it is therefore very important that the interaction that creates these relationships is done in a way that is beneficial to all parties involved. The thesis is solved by using literature review as method.