Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorMichael Pierch Richard (Associate Professor - Department of Social Sciences)
dc.contributor.authorAhamefula O. Ngozika
dc.date.accessioned2022-07-27T15:51:25Z
dc.date.available2022-07-27T15:51:25Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.uis:inspera:113222672:21448420
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3008860
dc.description.abstractDet gjennomføres en gjennomgang av effekten av ustrukturert lek på flyktningbarn. Hovedmålet med arbeidet er å undersøke bruken av ustrukturert lek som et integreringsverktøy tilgjengelig for flyktningbarn med tanke på overkommelighet og naturlighet sammenlignet med strukturert lek. Nyere og relatert litteratur om ustrukturert lek fra anerkjente tidsskrifter ble søkt/hentet ved hjelp av forskjellige søkemotorer tilgjengelig i Google scholar og Oria. Tretten (13) litteratur ble valgt ut og gjennomgått angående forskningsspørsmålene. Det ble funnet at ustrukturert lek har kapasitet og potensial til å tjene som en bærekraftig integreringsmekanisme for flyktningbarn. Dens evne til å gi glede og lykke til flyktningbarn, og dermed forberede dem til å lære sosiale ferdigheter som er nødvendige for integrering, er enorm. Selv med de store fordelene, bemerket dette arbeidet at det er faktorer som kan oppheve ustrukturert lek blant flyktningbarn. Disse faktorene er godt diskutert i denne artikkelen. Sosialarbeideren forventes å gi faglig oppmerksomhet til både flyktningbarnet og dets omgivelser for å identifisere de ustrukturerte lekebehovene til flyktningbarnet og sikre at han eller hun får den glede, lykke, avslapning, frihet og sosiale ferdigheter gitt i ustrukturert lek for å støtte hans/hennes integrering i det vanlige samfunnet for å forbedre hele samfunnet (verten).
dc.description.abstractA review of the effect of unstructured play on refugee children is carried out. The main aim of the work is to examine the use of unstructured play as an integration tool available to refugee children considering the affordability and naturality compared to structured play. Recent and related literatures on unstructured play from reputable journals were searched/gotten using different search engines available in Google scholar and Oria. Thirteen (13) pieces of literature were selected and reviewed concerning the research questions. It was found that unstructured play has the capacity and potential to serve as a sustainable integration mechanism for refugee children. Its ability to provide joy and happiness to refugee children, thus preparing them to learn social skills necessary for integration, is enormous. Even with the vast benefits, this work noted that there are factors that can negate unstructured play among refugee children. These factors have been well discussed in this paper. The Social Worker is expected to pay professional attention to both the refugee child and their environment in order to identify the unstructured play needs of the refugee child and ensure that he or she gets the joy, happiness, relaxation, freedom, and social skills endowed in unstructured play to support his/her integration into the mainstream society for the betterment of the entire community (the host).
dc.languageeng
dc.publisheruis
dc.titleEn gjennomgang av ustrukturert lek på barn med flyktningbakgrunn.
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel