Individuelle sponsoravtaler i idretten
Bachelor thesis
Date
2023Metadata
Show full item recordCollections
- Studentoppgaver (Business) [1144]
Description
Full text not available
Abstract
Vi ønsket å finne ut hva bedrifter ser etter når de inngår sponsorater og hvordan idrettsutøvere bør markedsføre seg for å gjøre seg attraktive på sponsormarkedet. Studien er gjennomført ved bruk av en kvalitativ tilnærming og vi har gjennomført tre semistrukturerte intervjuer med aktive sponsorer for å samle inn nødvendig informasjon knyttet til oppgavens problemstilling. Resultatene fra intervjuene blir presentert i diskusjonsdelen og sammenholdt med oppgavens teoretiske rammeverk. We wanted to find out what companies look for when entering into sponsorships and how athletes should market themselves to make themselves attractive on the sponsorship market. The study has been carried out using a qualitative approach and we have carried out three semi-structured interviews with active sponsors in order to collect the necessary information related to the thesis problem. The results from the interviews are presented in the discussion section and compared with the thesis theoretical framework.