Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorRavndal, Bjarte
dc.contributor.authorKvilhaugsvik, Evelyn
dc.contributor.authorGivehchi, Venus
dc.date.accessioned2023-06-29T15:51:56Z
dc.date.available2023-06-29T15:51:56Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.uis:inspera:145995936:70104383
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3074432
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractEtter de siste årene har bedrifter måttet tilpasse seg den digitale endringen i samfunnet, noe som i stor grad har gjenspeilt seg i måten de markedsfører med bruk av digitale kanaler. Med hensyn til at generasjoners forbrukerbeslutningsprosessen har forskjellig utgangspunkt, er dette noe som kan bli tatt hensyn til når virksomheter skal markedsføre. Gjennom vår studie vil vi se på om det er noen forskjeller i forbrukerbeslutningsprosessen mellom generasjonene og om det er noe virksomheter kan gjøre for å markedsføre på en enda bedre måte for å nå flere generasjoner samtidig. Dette er bakgrunnen for problemsstillingen: «Forskjellen i forbrukerbeslutningsprosessen mellom generasjoner» For å løse problemstillingen ble det brukt en kvalitativ forskningsmetode med en fenomenologisk eksplorerende design for å kunne samle inn data. Ved valg om å ta en person fra hver generasjon ble dette gjennomført ved et dybdeintervju. Disse informantene var fra Babyboomers (født mellom 1946-1964), generasjon X (født mellom 1964-1980), generasjon Y (født mellom 1981-1994) og generasjon Z (født mellom 1995-2010). Ved å sammenligne intervjuene i sammenheng med relevant teori, skal dette avdekke funn som til slutt skal danne grunnlaget for konklusjonen. Det ble tatt utgangspunkt i en forskningsartikkel som ble brukt til å få kunnskap om kjennetegn og forskjeller mellom generasjonene. Avsluttende konkluderes det med at generasjonene er mer like hverandre enn forventet unntatt spesielle tilfeller som beskrevet i konklusjon. Dermed er multigenerasjon markedsføring en strategi som kan fungere mest effektivt for bedrifter. Markedsføring gjennom sosiale medier er det mulig å nå ut til alle generasjonene med hensyn til at alle generasjonene er på sosiale plattformer daglig.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisheruis
dc.titleForskjellen i Forbrukerkjøpsprosessen mellom Generasjonene
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel