En mobilapplikasjon for å skape nettverk og delta på aktiviteter
Bachelor thesis
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/3074755Utgivelsesdato
2023Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Studentoppgaver (TN-IDE) [823]
Beskrivelse
Full text not available
Sammendrag
Oppgaven hadde som mål å utvikle en mobilapplikasjon som kobler brukeresammen basert på felles interesser og aktiviteter de ønsker å gjennomføresammen. Applikasjonen er spesielt rettet mot mennesker som har flyttet tilet nytt sted og ønsker å opprette nye sosiale nettverk, med studenter somen viktig målgruppe.
I prosjektet ble det utviklet en fungerende mobilapplikasjon med et systemsom tillater brukere å logge seg inn, se aktiviteter som er laget av andrebrukere, og opprette sine egne aktiviteter. Brukere har også mulighet til åmelde seg på aktiviteter eller sette seg i kø dersom aktiviteten allerede erfull. Prosjektet redegjør for hvordan appen er konstruert, og hvilke valg somer tatt med hensyn til teknologivalg og funksjonalitet.
Målet om å utvikle en app som tillater brukere å delta på aktiviteter sam-men med andre, ble delvis oppnådd. For å evaluere appens effektivitet ogforbedre den til et forventet kvalitetsnivå for sosiale nettverksapper, er vi-dereutvikling og utrulling til en større brukermasse nødvendig. This paper aims to describe the development of a mobile application that connects users based on common interests and activities they wish to undertake together. The application was particularly targeted at people who have moved to a new place and want to establish new social networks, with students as a key target group.
In the project, a functioning mobile application with a system was developed that allows users to log in, see activities created by other users, and create their own activities. Users also have the option to sign up for activities or queue if the activity is already full. The project explains how the app is constructed, and what choices have been made with regard to technology choices and functionality.
The goal of developing an app that allows users to participate in activities together with others was partially achieved. To evaluate the app's effectiveness and improve it to an expected quality level for social networking apps, further development and rollout to a larger user base are necessary.