Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorOhna, Stein Erik Solbø
dc.contributor.authorMoen, Vegard
dc.date.accessioned2023-10-11T08:51:29Z
dc.date.available2023-10-11T08:51:29Z
dc.date.created2023-03-20T14:35:38Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationOhna, S. E. & Moen, V. (2023). Masterforum som arena for veiledning og profesjonsfaglig samarbeid – erfaringer fra SUKIP. I M. Mjøs, S. Hillesøy, V. Moen og S. E. Ohna (red.), Kompetanse for inkluderende praksis. Et innovasjonsprosjekt om samarbeid mellom barnehage/skole og PP-tjeneste (Kap. 11, s. 247–266). Cappelen Damm Akademisk.en_US
dc.identifier.isbn978-82-02-79483-5
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3095711
dc.description.abstractThis chapter describe how the SUKIP-project has involved master’s students in the research. It explains how the students have gained access to SUKIP-data from kindergarten and school and how guidance and collaboration between the students and researchers is organized within a monthly master forum. Two questions are eluci dated in the chapter: What is the focus of the master’s theses and how do they reflect the purpose of SUKIP? What are the students’ experiences from participating in the master’s forum? Although inclusion has been a fundamental principle in Norwegian education policy for several decades, research that focuses on teacher training for inclusion has not received the same attention. The chapter therefore seeks to contribute to the devel opment of knowledge about teacher education for inclusion.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherCappelen Damm Akademisken_US
dc.relation.ispartofKompetanse for inkluderende praksis : Et innovasjonsprosjekt om samarbeid mellom barnehage/skole og PP-tjenesten
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.no*
dc.subjectmasterstudenteren_US
dc.subjectlærerutdanningen_US
dc.titleMasterforum som arena for veiledning og profesjonsfaglig samarbeid : erfaringer fra SUKIPen_US
dc.typeChapteren_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.source.pagenumber247-266en_US
dc.identifier.doi10.23865/noasp.186.ch11
dc.identifier.cristin2135389
dc.relation.projectNorges forskningsråd: 296636en_US
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal