• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Universitetet i Stavanger
  • Faculty of Social Sciences
  • Department of Media and Social Sciences (SV-IMS)
  • Studentoppgaver (SV-IMS)
  • View Item
  •   Home
  • Universitetet i Stavanger
  • Faculty of Social Sciences
  • Department of Media and Social Sciences (SV-IMS)
  • Studentoppgaver (SV-IMS)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Nyheter på TikTok - Når Adresseavisen videregåendeelever med nyhetsformidlingen sin på TikTok?

Berg, Berit.
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
no.uis:inspera:230946111:96527901.pdf (865.2Kb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/3136881
Date
2024
Metadata
Show full item record
Collections
  • Studentoppgaver (SV-IMS) [1551]
Abstract
I denne bacheloroppgaven har jeg sett nærmere på Adresseavisen sin TikTok-konto. Avisen har gitt meg innsikt i deres mål og ønske om å nå unge gjennom nyhetsformidlingen sin på appen. I denne studien var formålet å finne svar på om Adresseavisen når videregåendeelever i sitt nedslagsfelt gjennom TikTok. Ved hjelp av en kvantitativ spørreundersøkelse og et utvalg elever ved Orkdal videregående skole ønsket jeg å finne svar på dette. Kunnskapen om at mange unge er nyhetsunnvikere ble et viktig poeng i denne studien. Samtidig vet vi at målgruppen bruker mye tid på sosiale medier og på appen TikTok. At norske medier deler nyhetsinnhold på TikTok for å nå unge er derfor noe jeg fant interessant å undersøke nærmere. I denne studien fant jeg tydelige tegn på at Adresseavisen har lyktes med å nå ut til unge gjennom TikTok. Funnene fra den kvantitative undersøkelsen viser at en større andel elever har dannet seg et forhold til Adresseavisen sin TikTok og nyhetsformidlingen deres på appen.
 
In this bachelor's thesis, I have taken a closer look at Adresseavisen's TikTok account. The newspaper has given me insight into their goals and desire to reach young people through their news coverage on the app. In this study, the purpose was to find answers to whether Adresseavisen reaches high school students in their area through TikTok. With the help of a quantitative survey and a selection of students at Orkdal high school, I wanted to find answers to this. The knowledge that many young people are news avoiders became an important point in this study. At the same time, we know that the target group spends a lot of time on social media and on the app TikTok. The fact that Norwegian media share news content on TikTok to reach young people is therefore something I found interesting to investigate further. In this study, I found clear signs that Adresseavisen has succeeded in reaching out to young people through TikTok. The findings from the quantitative survey show that a larger number of students have formed a relationship with Adresseavisen's TikTok and their news on the app.
 
Publisher
UIS

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit