Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorMisund, Britt Ingunn.
dc.contributor.authorBerge, Ine Bjorheim.
dc.date.accessioned2024-07-23T15:51:36Z
dc.date.available2024-07-23T15:51:36Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.uis:inspera:242168080:35249551
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3142863
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractI denne masteroppgaven har det overordnete temaet vært tverretatlig samarbeid mellom kommunale barneverntjenester og grunnskoler. Masteroppgaven undersøker og drøfter hvordan ansatte i skolene og barneverntjenestene opplever samarbeidet dem imellom. Oppgavens problemstilling er: «Hvordan opplever ansatte i barneverntjenestene og skolene samarbeidet dem imellom?» Hovedmålet i denne oppgaven var å få innblikk i hvilke erfaringer og opplevelser de ansatte hadde om samarbeidet. På bakgrunn av dette målet ble det anvendt kvalitativ metode med semistruktrerte intervju for å samle inn data. Den empiriske dataen i denne oppgaver er samlet inn gjennom intervju med totalt ni informanter, fem fra skoler og fire fra barneverntjenester. For å analysere den empiriske dataen ble det brukt tematisk analyse. I analysen av dataene fremkommer det at informantene opplever at det er utfordringer i samarbeidet mellom skolene og barneverntjenestene. Det blir videre i oppgaven trukket frem noen faktorer som påvirker samarbeidet mellom organisasjonene. Faktorer som blir trukket frem i oppgaven er blant annet hvordan informanter opplever at deres kjennskap til hverandres arbeidshverdag, kommunikasjon og taushetsplikt påvirker samarbeidet. Videre blir disse dataene drøftet opp mot tidligere forskning og teori.
dc.description.abstractIn this master's thesis, the overarching theme has been interagency collaboration between municipal child welfare services and primary schools. The thesis examines and discusses how employees in schools and child welfare services experience their collaboration. The research question of the thesis is: "How do employees in child welfare services and schools perceive their collaboration?" The main goal of this thesis was to gain insight into the experiences and perceptions of employees regarding their collaboration. To achieve this goal, qualitative methods with semi-structured interviews were used to collect data. The empirical data in this thesis was collected through interviews with a total of nine informants, five from schools and four from child welfare services. The empirical data was analyzed using thematic analysis. The analysis of the data reveals that informants perceive challenges in the collaboration between schools and child welfare services. The thesis further highlights several factors that influence the collaboration between these organizations. Factors mentioned include how informants perceive the knowledge of each other's work environments, communication, and confidentiality affecting the collaboration. These data are further discussed in light of previous research and theory.
dc.languagenob
dc.publisherUIS
dc.titleHvordan opplever ansatte i barneverntjenestene og skolene samarbeidet dem imellom?
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel