Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorVågenes, Steffen
dc.date.accessioned2014-02-06T09:29:29Z
dc.date.available2014-02-06T09:29:29Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationno_NO
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/184918
dc.descriptionMaster's thesis in Change managementno_NO
dc.description.abstract5 milliarder kroner har regjeringen brukt på å kjøpe nye Skjold klasse MTB-­‐er til Sjøforsvaret. De er bemannet med en total organisasjon på over hundre personer og er dyre i drift. Oppgavespekteret de skal løse er svært variert og det dukker stadig opp nye fagområder fartøyene skal håndtere. Dette er utfordrende for besetningene, samtidig som de skal ta vare på fartøyene som er levert. Dette stiller krav til at vi lærer på en effektiv og god måte internt på fartøyene. Klarer vi å stadig forbedre oss vil det kunne resultere i overlevelse i en skarp operasjon, samtidig som skattebetalerne får bedre valuta for skattepengene, familiene til de i Sjøforsvaret kan føle seg tryggere og medarbeiderne kan være stolte av det de leverer. Hensikten med denne oppgaven er å bidra til dette ved at jeg ser på hva jeg kan gjøre for å påvirke i riktig retning. Som struktur for oppgaven har jeg valgt ”Lille Jeg” modellen(Ottesen, 2011) fordi jeg mener denne passer godt til det oppgaven dreier seg om. Jeg følger ikke oppsettet fra Lille Jeg slavisk da jeg inkluderer en egen del som omhandler teori, og i tillegg tydeliggjør problemstillingen i et eget kapittel. Som en del av virksomhetsdiagnosen har jeg inkludert en intervjudel som skal bidra til at diagnosen blir bedre forankret og mer spisset mot hvordan problemet oppleves for hele besetningen, og ikke bare meg. Til slutt skal jeg oppsummere med jeg-­‐handlinger som blir det en kan anse som den lange konklusjonen. I denne delen skal jeg oppsummere og konkludere med hvilke tiltak jeg bør iverksette for å gjennomføre for å oppnå ønsket effekt. Tilslutt vil jeg i konklusjonen svare på om jeg har løst problemstillingen.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.publisherUniversity of Stavanger, Norwayno_NO
dc.relation.ispartofseriesMasteroppgave/UIS-SV-IMKS/2013;
dc.subjectendringsledelseno_NO
dc.subjectlæringno_NO
dc.subjectorganisasjonsutviklingno_NO
dc.subjectuformell læringno_NO
dc.titleFra god til bedre : hvordan kan jeg påvirke besetningen om bord på en Skjold klasse til å lære mer effektivt?no_NO
dc.typeMaster thesisno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Studentoppgaver (SV-IMS) [1267]
    Master- og bacheloroppgaver i Endringsledelse / Kunst og kulturvitenskap / Samfunnssikkerhet / Dokumentarproduksjon

Vis enkel innførsel