Blar i Norwegian School of Hotel Management (SV-NHS) på forfatter "Lundberg, Marie Christine"
-
Collaboration as means for sustainable tourism destination – A case study of Hardanger
Bratteteig Ahlsen, Marte (Master thesis, 2023)The purpose of this study is to investigate collaboration´s role towards sustainable development at a tourist destination. To help identifying this, three research questions were identified, and the Hardanger region in the ... -
Jenter som tar risiko
Brubæk, Maria Mo (Bachelor thesis, 2024)Når man skal starte et nytt selskap er det viktig ha en god forretningsidé. Men like avgjørende er det å skaffe nok kapital til å realisere prosjektet. Uten tilstrekkelige økonomiske midler lar selv den beste ide seg ... -
Påvirkningskraft på reisemotivasjon gjennom influencermarketing
Awale, Y.A.Hamse; Hovland, Gabriela; Hansen, Kathrine (Bachelor thesis, 2021)Dette prosjektet sette søkelys på påvirkningskraften influensere har på reisemotivasjon på de forskjellige generasjonene, der vi har bestemt oss for å forske på generasjon Y og generasjon Z. Utgangspunktet var å se hva som ... -
Påvirkningskraft på reisemotivasjon gjennom influencermarketing
Hovland, Gabriela; Awale, Hamse; Hansen, Kathrine (Bachelor thesis, 2021)Dette prosjektet sette søkelys på påvirkningskraften influensere har på reisemotivasjon på de forskjellige generasjonene, der vi har bestemt oss for å forske på generasjon Y og generasjon Z. Utgangspunktet var å se hva som ... -
Powerful Content, Powerful Impact: Instagram Content Messaging, Engagement, and Visit Norway’s National Tourism Strategy
Ebrahimi, Hannaneh (Bachelor thesis, 2023)Customer engagement is repeated interactions between customers and organizations (Hollebeek, Glynn & Brodie, 2014). Content marketing is an essential element of digital marketing strategy (Hollebeek & Macky, 2018, p. 27) ... -
The effects of Virtual Reality (VR) on customer experience in theme parks: An Integrative Review
Thorvig, Malin (Master thesis, 2024)This is a systematic review of existing literature to explore the effects of virtual reality on customer experience in theme parks. An integrative systematic review was conducted to gather data and analyze how virtual ... -
THE SUSTAINABLE LUXURY PARADOX: GENERATION Z CONSUMERS’ RESPONSES TO TOURISM MARKETING CONTENT
Kamieniak, Kornelia (Master thesis, 2024)This study explores Generation Z consumers’ responses to luxury tourism brands marketing, specifically examining their reactions to sustainability messaging. It provides insights on the relationship between luxury and ...