Blar i Norwegian School of Hotel Management (SV-NHS) på emneord "organisasjonskultur"
Viser treff 1-4 av 4
-
Basic assumptions of service employees : Influence on employee job outcomes
(PhD thesis UiS;108, Doctoral thesis, 2010-06)The purpose of this thesis is to contribute to the understanding of employee basic assumptions in the service context, to gain a better knowledge of the dimensionality of the construct, its measurement, and its influence ... -
Basic assumptions of service employees : Influence on employee job outcomes
(PhD thesis UiS;108, Doctoral thesis, 2010-06)The purpose of this thesis is to contribute to the understanding of employee basic assumptions in the service context, to gain a better knowledge of the dimensionality of the construct, its measurement, and its influence ... -
Hva er det som gjør at interne avdelinger, som i utgangspunktet har samme forutsetninger, oppnår ulikt resultat; en utfordring av det teoretiske rammeverket for spørreskjemaer i bruk på arbeidsplassen.
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2016;, Master thesis, 2016-05-08)Hovedspørsmålet denne masteroppgaven søker å besvare vil være i hvilken grad strategiske ledelseselementer og/eller interne faktorer, slik som organisasjonskultur og organisasjonens endringsvilje vil påvirke de ansatte i ... -
Hvilken sammenheng er det mellom organisasjonskultur og ansattes tilfredshet, engasjement og produktivitet? En sammenlignende casestudie av UiO Realfagsbiblioteket og Universitetsbiblioteket i Stavanger
(Masteroppgave/UIS-SV-NHS/2016;, Master thesis, 2016-05-12)Formålet med studien var å finne ut hvilken sammenheng det er mellom organisasjonskultur og ansattes tilfredshet, engasjement og produktivitet. Jeg har analysert organisasjonskulturen ved Universitetsbiblioteket i Stavanger, ...