Blar i Faculty of Arts and Education på tittel
Viser treff 2142-2161 av 3067
-
«Opplæringen til elever med utviklingshemning – En studie av opplæringen på en avdeling for tilpasset opplæring»
(Master thesis, 2015-06-15)Tema: Denne masteroppgaven handler om opplæringen på avdeling for tilpasset opplæring for elever med utviklingshemning i grunnskolen. Hvordan kan den alternative opplæringsarenaen legge til rette for læring og deltakelse, ... -
Opportunities to learn professional noticing while co-planning, rehearsing, co-enacting and reflecting on mathematics instruction
(Chapter, 2022)The study explores teachers’ opportunities to learn professional noticing while co-planning, rehearsing, co-enacting and reflecting on mathematics instruction in learning cycles of enactment and investigation. Fourteen ... -
Opportunity to learn problem solving in Malawian grades 9 and 10 mathematics Textbooks: Linear Equations and Simultaneous Linear equations
(Master thesis, 2023)The study investigated the opportunities to learn problem solving in Malawian grades 9 and 10 mathematics textbooks. To explore how problem-solving opportunities are provided and what factors influence the opportunities ... -
Opposisjonen mot Harald Hårfagre
(Masteroppgave/UIS-HF-IKS/2009, Master thesis, 2009)Temaet for denne oppgaven er opposisjonen mot Harald Hårfagre. For å kunne avdekke en opposisjon mot ham, vil oppgaven først se på bakgrunnsbildet til Harald Hårfagre, for å danne grunnlaget til å analysere hva som lå ... -
Oppvarmingsoppgaver
(Journal article; Peer reviewed, 2019-05)Da jeg jobbet som matematikklærer i ungdomsskolen, opplevde jeg at det var utfordrende å skape motivasjon for matematikkfaget hos elevene. Dette gjaldt elever som jeg mente hadde gode forutsetninger for å lykkes med faget, ... -
Oral English in Norwegian EFL classrooms: Norwegian upper secondary teachers’ and students’ cognitions about training English oral skills
(Master thesis, 2021)This thesis addressed the issue of the teaching and training of English oral skills in Norwegian upper secondary English as a Foreign Language (EFL) classrooms, based on factors such as the EFL teachers’ and their students’ ... -
Oral proficiency in Norwegian 7th grade EFL learners: effects of an All English teaching programme
(Masteroppgave/UIS-HF-IKS/2016;, Master thesis, 2016-05)This thesis presents a comparative case study on the effects of an All English teaching programme on the oral English proficiency of 12-13-year-old Norwegian learners of English as a foreign language. By ‘All English’, it ... -
Orality in Lifestyle Blogs Written by L1 and L2 Speakers of English: Four Case Studies
(Masteroppgave/UIS-HF-IKS/2018;, Master thesis, 2018-05)The present study explores the differences in Norwegian and English blog writers’ use of rhetorical strategies in an informal writing style. The focus is on four lifestyle blogs, two which are written by speakers with ... -
Ord og begreper - et verktøy i undervisningen for økt leseforståelse for elevene?
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2013;, Master thesis, 2013)Formålet med denne masteroppgaven har vært å undersøke hvordan den pågående praksisen har vært med hensyn til vokabularinstruksjon i den norske skolen for lærere som er knyttet til 5. -7. trinn. I tillegg har det vært ... -
Organisering av lærerressurser på 1.-4. trinn
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2017;, Master thesis, 2017-06)Denne oppgaven handler om bruken av lærerressurser på 1.-4. trinn, og om hvordan slike ressurser blir utnyttet i norskundervisningen på 1. trinn. Utgangspunktet var et ønske om å finne ut om Opplæringsloven § 1-3 Tilpassa ... -
Organisering og kvalitet i spesialundervisningen. En studie av skoleledelsens organisering av spesialundervisningen og denne organiseringens betydning for lærernes praksis.
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2014;, Master thesis, 2014-05-15)Det har i den siste tiden vært økt fokus på spesialundervisning. Differensiering av elever og en økende bruk av segregerte løsninger har bekymret, når målet er en inkluderende skole for alle. I dette prosjektet har jeg ... -
Organiseringen av overgangsoppgjøret etter andre verdenskrig på internasjonalt, nasjonalt og lokalt nivå.
(Bachelor thesis, 2022)Organiseringen av overgangsoppgjøret etter andre verdenskrig sett fra internasjonalt, nasjonalt og lokalt nivå. Med spesielt fokus på organiseringen og gjenoppobyggingen av Stavanger politikammer etter frigjøringen i 1945. -
Organiserte fellesskapsorienterte aktiviteter i skolen. Et religionsdidaktisk perspektiv på ritualer og ritualisering
(Journal article; Peer reviewed, 2019)Artikkelen presenterer eksempler på ritualiserende aktiviteter i skolen: skolegudstjenester; samling på skolen i anledning kritisk hendelse; høytidssamling på skolen og feiring av skolesamfunnet selv. Disse drøftes i lys ... -
Organizational support from Diakonie and Caritas to irregular migrants in Berlin, Germany
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2014;, Master thesis, 2014-06)My thesis examines how certain faith-based or non-governmental organizations support irregular migrants (hereafter, IM) in Berlin, Germany. I have chosen this particular topic because I am curious to learn the surviving ... -
Organizing Shared Digital Reading in Groups: Optimizing the Affordances of Text and Medium
(Journal article; Peer reviewed, 2019-12)Children develop their language when they explore and talk about literary texts. In this study, we explore the design of shared digital reading as a basis for critical reflection on the reading situation in an institutional ... -
Orresnora, Falkehytta, Mågahuset og Ørnhus: nokre stadnamn som har bakgrunn i fuglefangst
(Journal article, 2013)A number of local place-names (microtoponyms) from southwestern Norway, along the coast as well as in the mountains, denote locations where birds have been caught. The semantic content of some toponyms provides specific ... -
Orwell’s 1984: How Totalitarians Come to Power
(Bachelor thesis, 2021) -
Our Monsters, ourselves - An analysis of the modern monster in The Fall and Hannibal
(Master thesis, 2016-05-10)The monster has been a popular figure in Western society for centuries, as a notion that has both fascinated and frightened its members. The aim of this thesis is to investigate the modern, moral monster that exists within ... -
Outdoors as an arena for science learning and physical education in kindergarten
(Peer reviewed; Journal article, 2020-10)The aim of this study is to provide more knowledge on how outdoor time in Norwegian kindergartens is used as a resource for educational activities regarding science education and physical education. Through a questionnaire ... -
Over dammen og tilbake igjen - en analyse av norske og nordiske forfattere sine verk om returmigrasjon og remitter 1875-1980
(Masteroppgave/UIS-HF-IKS/2009, Master thesis, 2009)