Browsing Faculty of Arts and Education by Subject "kognitiv funksjon"
Now showing items 1-4 of 4
-
Challenge your Brain. Blogging during the COVID Lockdown as a Way to Enhance Well-Being and Cognitive Reserve in an Older Population
(Peer reviewed; Journal article, 2022-06)Background: The lockdown linked with COVID-19 restrictions has been reported to have severe consequences at an emotional and cognitive level, this was especially true for vulnerable populations, such as the older adults. ... -
Effekten av fysisk aktivitet på kognitiv funksjon hos barn: Aktiv Skole - En intervensjonsstudie
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2016;, Master thesis, 2016-06-13)Hensikten med studien var å undersøke effekten av økt fysisk aktivitetsnivå på kognitiv funksjon hos barn i femte klasse. Studien var randomisert og kontrollert med et utvalg på 414 elever mellom 9 og 10 år fra ni norske ... -
Mothers' Perception about Mediated Learning Strategies Used in the Home Environment for Supporting the Transfer Ability in Children with Down Syndrome: An Exploratory Investigation.
(Peer reviewed; Journal article, 2022-05)Down syndrome (DS) is the most identified genetic form of disability. Individuals with DS have cognitive and linguistic impairments that vary from severe to mild, although they may show strengths in imitation, social ... -
Relasjon mellom fysisk form og skoleprestasjon for elever i 8- 9 trinn. i Rogaland
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2019;, Master thesis, 2019-06-05)Hensikt/ hypoteser: Denne masteroppgaven undersøker i hvilken grad fysisk form påvirker skoleprestasjonen til elever på 8- 9 trinn i Rogaland. Det ble forventet en positiv korrelasjon mellom fysisk form og skoleprestasjon ...