Blar i Faculty of Arts and Education på emneord "kvalitativ metode"
Viser treff 1-5 av 5
-
Hvordan fremmer lærere sosial kompetanse hos elevene sine?
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2019;, Master thesis, 2019-06)Målet med denne masteroppgaven har vært å få innsikt i hva lærere gjør for å fremme sosial kompetanse hos elevene sine. Problemstilling og tema i min oppgave er: Hvordan fremmer lærere sosial kompetanse hos elevene sine? ... -
Hvordan kan en lærer redusere og forebygge problematferd gjennom klasseledelse?
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2018;, Master thesis, 2018-06-04)Formålet med studien min var å finne ut konkret hvordan en lærer som var beskrevet som dyktig av ledelsen på skolen praktiserte klasseledelse for å redusere og forebygge problematferd. God klasseledelse er helt sentral for ... -
Hvordan kan fosterbarns indre arbeidsmodeller positivt påvirkes i relasjon med nære omsorgspersoner? Knyttet opp mot SIP-modellen (Sosial informasjonsprosesserings-modell)
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2014;, Master thesis, 2014-05-16)Sammendrag Det er stadig flere barn som har behov for å bli omplassert i fosterhjem (Aleris, 2012), grunnet bl.a. omsorgssvikt og utrygg tilknytning (Anke, 2007). Det vil ha innflytelse på fosterbarns indre arbeidsmodeller, ... -
Hvordan praktiserer en dyktig lærer klasseledelse i en utfordrende klasse?
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2014;, Master thesis, 2014-05-19)Sammendrag Formålet med studien er å finne konkret hvordan en lærer, som er beskrevet som en dyktig leder, praktiserer klasseledelse i en utfordrende klasse. I dag er klasseledelse en av fanesakene til norsk skolepolitikk ... -
Ser du meg? De store svikene. Hvordan kan læreren i skolen best mulig møte elever som er blitt utviklingstraumatisert?
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2016;, Master thesis, 2016-06)Barn som er blitt utviklingstraumatisert- er barn hvis tillit ofte er brutt, hvor forventningene om svik er mange, relasjon til andre mennesker er utfordrende, de strever ofte med læring og fungering i skolen. Følgende ...