Blar i Faculty of Arts and Education på emneord "angst"
Viser treff 1-6 av 6
-
EFL Teachers' Sources of Remote Teaching Anxiety: Insights and Implications for EFL Teacher Education
(Journal article, 2022-02)Introduction: This study aims to explore an under-researched issue; namely, remote teaching anxiety. Methods: This study employed a sequential mixed-methods exploratory design where participants initially reported their ... -
En undersøkelse av læreres erfaring med elever i ungdomsskolen som opplever angst
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2014;, Master thesis, 2014-06-19)Tema i denne oppgaven er lærernes erfaring og opplevelser med elever med angst i ungdomskolen. Hovedfokuset er på lærernes erfaring med elever med angst og hvordan de selv vil beskrive sin rolle i forhold til denne elevgruppa. ... -
I hvilken grad kan læringsmiljøet på skolen forebygge eller dempe angst og depresjon hos grunnskoleelever? En systematisk oversikt over nyere forskningslitteratur.
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2013;, Master thesis, 2013)I denne masteroppgaven har hovedfokuset vært å systematisk oppsummere i hvilken grad ulike aspekter ved læringsmiljøet kan forebygge eller dempe grunnskoleelevers angst og depresjon i skolesammenheng. Dette er et tema som ... -
Læreres opplevelse av angstbegrepet, angstens påvirkning på læring og tilrettelegging
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2012;, Master thesis, 2012)Tema i oppgaven er læreres opplevelse av elever med angst i skolen i forhold til de tre læringsmiljødimensjonene sosial støtte, regulering og autonomi. Hovedfokuset var på hva lærere tenker om angstbegrepet, hvordan de ... -
Skolevegring og skolebaserte tiltak
(Masteroppgave/UIS-HF-IAS/2009, Master thesis, 2009)Skolevegring er en alvorlig problematikk som kan få store konsekvenser for barn og unge. Forskningsresultater viser at de står i fare for å henge etter både faglig og sosialt på grunn av stort fravær (Kearney, 2001). Dette ... -
Social Anxiety and Bullying Victimization in Children and Early Adolescents: The Role of Developmental Period and Immigrant Status
(Peer reviewed; Journal article, 2023-09)Research reveals that social anxiety may be predictive of bullying victimization, but it is not clear whether this relation stands for different groups of youth. The present study examines this association by employing a ...