Blar i Faculty of Arts and Education på emneord "dans"
Viser treff 1-4 av 4
-
Danseelevers målorientering og opplevelse av det motivasjonelle klima i relasjon til selvoppfatning og emosjonelle problem
(Masteroppgave/UIS-HF-IAS/2011;, Master thesis, 2011)Tema for denne oppgaven er hvordan motivasjonelle faktorer som målorientering og opplevelse av det motivasjonelle klima er relatert til selvoppfatning og emosjonelle problem blant danseelever i videregående skole. ... -
Diffracting Through an Ethical Itch: Becoming a Response-Able Dance Education Researcher
(Peer reviewed; Journal article, 2023)In this article, I describe and discuss how an ethical doubt has performed my a/r/tographic research journey and led to ethical, methodological, and choreographic-pedagogic insights. The ethical doubt emerges from working ... -
Expanding and resisting - choreographing relations through performative stop-moments as an emerging choreographer-researcher-teacher in dance
(Peer reviewed; Journal article, 2023)In this article I inquire into choreographic-pedagogic stop-moments, identified through bodily felt intensities and affects, in the Bird project. The Bird project was a collaborative dance project that took place in an ... -
Kan dans bidra til å fremme psykisk helse? En litteraturstudie om dans som strategi i barnehage og skole, for utvikling av sosiale og emosjonelle ferdigheter.
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2015;, Master thesis, 2015-06-11)Hensikten med denne oppgaven er i hovedsak å oppsummere empiriske funn, som er gjort i studier med temaet dans og psykisk helse i barnehage og skole. Det er ønskelig å undersøke studienes kvalitet, for å kunne si noe om ...