Blar i Student papers (HF-IKS) på forfatter "Blikstad-Balas, Marte"
-
Kritisk literacy i norskfaget. Hvordan kan kritisk literacy bli en større del av elevenes skriving i norskfaget? En studie som undersøker hvordan 78 elever i en Vg1-klasse posisjonerer seg innenfor den sosiopolitiske skrivediskursen i sine redesignede tekster.
Ramsdal, Susanne Sandslett (Master thesis, 2021)Denne masteroppgaven handler om hvordan kritisk skriving kan operasjonaliseres i norskfaget, i forbindelse med den nye læreplanen i norsk (LK20). Det overordnede temaet er kritisk literacy – et politisk og sosialt fenomen ... -
Rammer for kreativitet: En studie av hvordan elever i en klasse på Vg3 opplever rammer for kreativ skriving
Hårr, Marit Stangeland (Masteroppgave/UIS-UH-IKS/2020;, Master thesis, 2020-05-11)Å utvikle elevenes kreative ferdigheter er sentralt i fremtidens skole. Denne masteroppgaven retter fokus mot elevenes kreative skriving i norskfaget. Den overordnede problemstillingen er: Hvordan opplever elever i en ...