Blar i Student papers (HF-IKS) på forfatter "Mangen, Anne"
-
Akademisk lesing i ei digital tid
Støyva, Marte Pupe (Masteroppgave/UIS-HF-IKS/2020;, Master thesis, 2020-05)Denne avhandlinga, som har fått tittelen Akademisk lesing i ei digital tid, er ei undersøking av universitetsstudentar si akademiske lesing i praksis. Målet med avhandlinga er å bidra med ny kunnskap om kva konsekvensar ... -
Brems eller gasspedal? En undersøkelse av multimodal langlesing på NRK.no
Evensen, Mari Rollag (Master thesis, 2022)Denne studien tar for seg hvordan langlesing på nett blir lest. For å se nærmere på det, er det gjort en undersøkelse av hvordan lesere legger merke til modaliteter av ulik utforming, hvordan de opplever dem, om modalitetene ... -
«Kan jeg få trykke?» Samspillet mellom medieaffordanser, barnegruppe og barnehagelærer i samtalebasert lesing – en case-studie av Hvordan gikk det? lest som bildebok og app.
Dagestad, Karoline (Masteroppgave/UIS-HF-IKS/2020;, Master thesis, 2020-08-30)Hensikten med denne case-studien har vært å finne ut hvordan medieaffordanser kan ha innvirkning på lesesituasjonen i samtalebasert lesing ved lesing av bildebok og bildebok-app. Den overordnede problemstillingen er: Hvordan ... -
«Når vi leser på skolen, så må vi jo følge med. Det kan jo være vi får oppgaver etterpå.» En empirisk studie av ungdomsskoleelevers innlevelse i fiksjonen Skammarens dotter
Jenssen, Rikke Torsøy (Master thesis, 2021)Denne masteroppgaven undersøker ungdomsskoleelevers innlevelse i fiksjonsteksten Skammarens dotter (2003). Elevene har i tillegg til å lese boka, lyttet til lydbok og sett filmatiseringen Skammerens datter (2015). Dette ...