Blar i Department of Education and Special Education på emneord "PP-tjenesten"
Viser treff 1-6 av 6
-
Kompetanseutviklende samarbeid mellom skole og PP-tjeneste : et spørsmål om møtekoreografi?
(Chapter, 2023)In this chapter, the light is directed at collaborative meetings as an innovation, in which both school and PPT (educational and psychological counselling service) participate. The meetings are understood as an arena for ... -
Ledelsens rolle for utvikling av inkluderende praksis : en case-studie
(Chapter, 2023)The overall part of The Curriculum for Knowledge Promotion in Primary and Secondary Education and Training (LK20) states that the development of an inclusive practice requires a professional community that is able to explore ... -
Pedagogisk psykologisk tjenestes bistand med kompetanse og organisasjonsutvikling i barnehagen; En casestudie.
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2019;, Master thesis, 2018-12-03)Barns juridiske rett til spesialpedagogisk hjelp ble i august 2016 flyttet fra Opplæringsloven (1998) til Lov om barnehager. Pedagogisk psykologisk tjeneste (PPT) fikk samtidig et utvidet mandat, ettersom de nå også skulle ... -
Sakkyndighet med mål og mening: En analyse av sakkyndighetens institusjonaliserte kjennetegn; et grunnlag for refleksjon og endring
(PhD thesis UiS;, Doctoral thesis, 2018-05)Denne avhandlingen utforsker den norske PP-tjenestens institusjonaliserte sakkyndighetskunnskap. Sakkyndighetskunnskap er definert som den sosialt konstruerte kunnskapen som kommunale pedagogisk-psykologiske tjenester ... -
Systemarbeid i barnehagen med PPT som kompetansemiljø: En fokusgruppestudie
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2017;, Master thesis, 2017-06-09)Denne studien handlet om hvordan Pedagogisk psykologisk tjeneste (PPT) kan bidra i arbeidet for å øke kvaliteten i barnehagen for barn med sosiale og emosjonelle utfordringer. Fra 1. august 2016 ble barns rett til ... -
Tverrfaglig samarbeid mellom barnehagen og PP-tjenesten for inkluderende praksiser.
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2020;, Master thesis, 2020-06)Dette masterprosjektet har satt søkelyset på hvilke erfaringer informantene hadde omkring et tverrfaglig samarbeidsprosjekt mellom en barnehage og PP-tjenesten, og muligheten som ligger i det tverrfaglige samarbeidet for ...