Blar i Department of Education and Special Education på emneord "profesjonell utvikling"
Viser treff 1-2 av 2
-
Kroppsøvingslærerens utdanning og praksis - en kvalitativ studie av nyutdannede kroppsøvingslæreres opplevelse av utdanningen, og erfaringer og opplevelser i møtet med praksisfeltet
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2016;, Master thesis, 2016-12-12)Bakgrunn Det finnes få studier som sier noe om hvor meningsfylt innholdet i utdanningen oppleves av nyutdannede kroppsøvingslærere i møtet med praksisfeltet. Samtidig er påvirkningen fra skolekulturen, det faglige miljøet ... -
Opplevelser av videobasert veiledning: En intervjuundersøkelse med fokus på implementering, mestringstro og profesjonell utvikling.
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2019;, Master thesis, 2019-07)Videobased Improvement for TEachers (VITE) er et doktorgradsprosjekt hvor hovedmålet er å pilotere og evaluere et tiltak for kontinuerlig profesjonell utvikling av lærere. Denne studien undersøker hva lærere og veiledere ...