Blar i Studentoppgaver (HF-IGIS) på forfatter "Rønneberg, Vibeke"
-
Hvordan arbeider tre lærere for å forebygge lesevansker på 1. trinn, som en del av arbeidet med tidlig innsats?
Steen, Tonje Michalsen (Master thesis, 2023)Skolen er en møteplass for alle barn og unge, og får dermed en sentral rolle og et stort potensial til å forebygge lesevansker. Fundamentet for skriftspråklige ferdigheter blir lagt i 1. klasse, og det blir dermed vesentlig ... -
Læreres tilbakemeldinger på elevtekster skrevet av elever som strever med skriving på 4. trinn
Hansen, Karoline Tobiassen (Master thesis, 2021)Tilbakemeldinger er en viktig del av arbeidet med å utvikle elevenes skriveferdigheter. Det er forsket lite på tilbakemeldinger gitt på elevtekster skrevet av elever på barne- og mellomtrinnet, og på hvordan lærere prioriterer ... -
Lærernes rapporterte tanker om underveisvurderinger av elevtekster på 2.trinn – er det noen forskjeller på hvilken tilbakemelding som gis på de håndskrevne- og digitale tekstene?
Nilsen, Camilla (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2020;, Master thesis, 2020)Vurderinger og underveisvurderinger har en sentral rolle i den norske skole. Det å gi tilbakemeldinger på elevenes skriftlige arbeid er viktig for å utvikle elevenes skrivekompetanse. Det er lite kunnskap om hva som ...