• Erfarne læreres arbeid med elever som viser reaktiv aggressiv atferd 

      Bakke, Grete Austrheim (Masteroppgave/UIS-HF-IAS/2011;, Master thesis, 2011)
      Denne studiens formål er å utvikle kunnskap om hvordan lærere kan møte elever som viser reaktiv aggressiv atferd, på en forebyggende og dempende måte. Ved å intervjue lærere i spesialskoler som til daglig jobber med denne ...
    • Kartlegging av språk i tidlig alder 

      Halsne, Elly (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2015;, Master thesis, 2015-06-02)
      Studiens tema har vært å sammenligne språkområder i TRAS og ALLE MED for å undersøke om materiellene identifiserer de samme barna. Hensikt med studien: Å vinne innsikt rundt tidlig identifisering av barn med svak ...
    • Labour migrants' decision making in the process of adapting to the Norwegian society 

      Aatland, Liv (Masteroppgave/UIS-HF-IAS/2011;, Master thesis, 2011)
      The principal aim of this thesis is to uncover what factors contribute to labour migrants’ decisions of settling, or not settling, in their new country, and reveal what factors influence positively or negatively to the ...
    • Vurdering av ordforståelse 

      Walgermo, Bente Rigmor (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2010;, Master thesis, 2010)
      Hensikten med denne masteroppgaven har vært å utforske hvordan to ulike ordprøver kan gi informasjon om elevers ordkunnskaper. I den ene ordprøven som utvikles og prøves ut, testes elevene i forståelsen av flerbetydningsord ...