• En analyse av den matematiske diskursen i klasserom med omvendt undervisning 

      Knotten, Torunn Sand (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2018;, Master thesis, 2018-06)
      Dette er en kvalitativ case-studie av omvendt undervisning i matematikk. Hensikten var å analysere den matematiske diskursen i slike klasserom med tanke på å si noe om nivået på diskursen og elevenes muligheter til å lære. ...
    • Et kommognitivt blikk på eksempelbruk i matematikkundervisning 

      Storegraven, Roar (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2016;, Master thesis, 2016-06)
      Denne masteroppgaven handler om læreres bruk av eksempler i matematikkundervisning. Mange har pekt på at eksempler spiller en viktig rolle i matematikk, noe som kan underbygges både historisk og teoretisk. Et eksempel ...
    • Fremtidens skole og inkludering- en diskursanalyse av NOU 2015:8 

      Forland, Kristin (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2016;, Master thesis, 2016-06)
      Tema for denne studien var fremtidens skole og inkludering. Ved bruk av diskursanalyse ble følgende problemstilling undersøkt: Hvordan kommer inkludering til uttrykk i NOU 2015:8 Fremtidens skole; Fornyelse av fag og ...