Browsing Studentoppgaver (HF-IGIS) by Subject "emosjonelle vansker"
Now showing items 1-3 of 3
-
I hvilken grad kan læringsmiljøet på skolen forebygge eller dempe angst og depresjon hos grunnskoleelever? En systematisk oversikt over nyere forskningslitteratur.
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2013;, Master thesis, 2013)I denne masteroppgaven har hovedfokuset vært å systematisk oppsummere i hvilken grad ulike aspekter ved læringsmiljøet kan forebygge eller dempe grunnskoleelevers angst og depresjon i skolesammenheng. Dette er et tema som ... -
Kan dans bidra til å fremme psykisk helse? En litteraturstudie om dans som strategi i barnehage og skole, for utvikling av sosiale og emosjonelle ferdigheter.
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2015;, Master thesis, 2015-06-11)Hensikten med denne oppgaven er i hovedsak å oppsummere empiriske funn, som er gjort i studier med temaet dans og psykisk helse i barnehage og skole. Det er ønskelig å undersøke studienes kvalitet, for å kunne si noe om ... -
Lærernes rolle i forhold til begavede barn med emosjonelle vansker
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2012;, Master thesis, 2012)Hensikt med denne studien er å sette fokus på hvor viktig lærer er i forhold til begavede barn med emosjonelle vansker og det store behovet for kompetanseheving for å lettere gjenkjenne disse elevene. Målet er å få økt ...