Blar i Studentoppgaver (HF-IGIS) på emneord "selvregulering"
Viser treff 1-10 av 10
-
Barnehageansattes forståelse av aggressiv atferd hos de yngste barna i barnehagen
(Master thesis, 2016-06-13)I denne masteroppgaven om barnehageansattes forståelse av små barns aggressive atferd, har jeg belyst følgende problemstilling: Hvordan kommer barnehageansattes syn på barnet til uttrykk i møte med aggressiv atferd hos de ... -
Barnehagelærernes erfaringer med stimulering av selvregulering i førskolegruppen.
(Master thesis, 2017-06-02)Denne studien er en understudie tilknyttet Agderprosjektet, som er ett større forskning- og utviklingsprosjekt ved Universitetet i Stavanger. Tema for denne masteroppgaven er selvregulering. Målet med min studie vil ... -
Er det kjønnsforskjeller i sosiale ferdigheter, selvregulering og akademiske ferdigheter blant norske barn i barnehage og første klasse?
(Master thesis, 2014-05-14)I denne oppgaven har jeg sett på kjønnsforskjeller hos barn innen sosiale ferdigheter, selvregulering og akademiske ferdigheter. Oppgaven har en kvantitativ tilnærming, og baserer seg på data fra et prosjekt som ble ... -
Læreres opplevelser av å jobbe med elever med symptomer på depresjon i ungdomsskolen.
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2015;, Master thesis, 2015-06-12)Målet med oppgaven min var å få et innblikk i hvordan pedagoger jobber med elever i ungdomsskolen som sliter med depresjon. Jeg valgte å se på hvordan lærere kunne oppdage, forebygge og hjelpe elever med symptomer på ... -
Læringsutbytte ved bruk av hjemmearbeid i matematikk
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2013;, Master thesis, 2013)Jeg har valgt å kalle denne oppgaven for «Læringsutbytte ved bruk av hjemmearbeid i matematikk». Jeg har forsøkt å finne ut hvordan lærere og elever vurderer leksebruken i skolen, og om de opplever nytteverdi i form av ... -
Personalets opplevelse av nærhet og konflikt i relasjonen med barn i barnehagen: Sammenhenger med barnets kjønn, atferdsregulering og sosioøkonomiske bakgrunn
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2014;, Master thesis, 2014-05-15)Relasjonen mellom barn og voksne i barnehagen er tema i denne masteroppgaven, og det overordnete perspektivet er å undersøke mekanismer som kan ligge til grunn for personalet sin opplevelse av nærhet og konflikt med barn ... -
Selvrapportert trivsel blant barn i første klasse: Er trivsel et produkt av evne til selvregulering eller tidligere faglige ferdigheter og evner?
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2014;, Master thesis, 2014-05)Trivsel viser seg å kunne være et dreiepunkt i barns utvikling av en positiv læringsspiral. I litteratur og utdanningsrapporter fremheves det at det er en positiv forbindelse mellom opplevd trivsel og personlig, sosial og ... -
Selvregulering blant barn i norske barnehager: Samvarierer denne evnen med andre utviklingsfaktorer og med forhold knyttet til barnas hjem?
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2013;, Master thesis, 2013-11-15)Hovedtemaet for denne masteroppgaven er norske førskolebarns selvregulering. Det forskes mye på barns selvregulering internasjonalt, men det er lite forskning på dette området blant norske barn. Denne studien er en ... -
Selvregulering i fotball. En analyse av unge talentfulle spillere sin egen opplevelse av selvregulering og trenerens tilrettelegging for utvikling av denne
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2015;, Master thesis, 2015-06-10)Hovedtemaet i denne oppgaven er selvregulering. Hensikten bak denne oppgaven er å kunne si noe om å trene med kvalitet i fotball og hvordan fire unge talentfulle spillere opplever sin egen selvregulering i forhold til ... -
Selvregulering og mestring sett fra barnets perspektiv
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2015;, Master thesis, 2015-06-10)Denne studien har selvregulering og mestring som overordnet tema. Forskningsspørsmålet er: Hvilke tanker og meninger har barn i 1. Klasse om selvregulering og mestring? Selvregulering er et begrep som tidligere gjerne har ...