Blar i Studentoppgaver (HF-IGIS) på emneord "ungdomsskolen"
Viser treff 1-4 av 4
-
En kvantitativ analyse av ungdomsskole elevers bevissthet og erkjennelse av det å mobbe andre : Effekten av filmen ”Luddes” påvirkning på elevenes egenoppfatning av å være en mobber
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2013;, Master thesis, 2013)Utgangspunkt og tema for denne oppgaven har vært å se på elevers bevissthet eller erkjennelse rundt det å mobbe andre. Det finnes mye forskning på mobbing når det gjelder kjønnsforskjeller, omfang og konsekvenser. Denne ... -
Læreres opplevelser av å jobbe med elever med symptomer på depresjon i ungdomsskolen.
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2015;, Master thesis, 2015-06-12)Målet med oppgaven min var å få et innblikk i hvordan pedagoger jobber med elever i ungdomsskolen som sliter med depresjon. Jeg valgte å se på hvordan lærere kunne oppdage, forebygge og hjelpe elever med symptomer på ... -
Mobbefilmens effekt på tilskuerne : en kvantitativ studie av mobbefilmen «Ludde» sin effekt på tilskuerne til mobbing
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2013;, Master thesis, 2013)Temaet i denne oppgaven er mobbing i skolen, med en hovedvekt på tilskuerne sin rolle. For å forebygge og forhindre mobbende atferd, er det viktig å inkludere tilskuerne og klassen som en helhet (Kärnä et al., 2011). Mellom ... -
Opplevd lærerstøtte og elevenes motivasjonelle målorientering i ungdomsskolen
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2014;, Master thesis, 2014-05-16)Formålet med denne studien var å finne ut om det var noen sammenheng mellom opplevd lærerstøtte og elevenes motivasjonelle målorientering. Det ble fokusert på tre typer lærerstøtte, henholdsvis faglig støtte, emosjonell ...