Blar i Studentoppgaver (HF-IGIS) på emneord "vurdering for læring"
Viser treff 1-5 av 5
-
"Det verste var å finne argumentene ..." En studie om argumenterende skriving og elevmedvirkning i utarbeidelse av kvalitetskriterier på 7. trinn
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2020;, Master thesis, 2020-05-29)Formålet med denne kvalitative kasusstudien har vært å undersøke 7. trinnselevers argumenterende skriving i norskfaget, i en kontekst der de var involvert i utarbeidelsen av kriterier for kvalitet. Problemstillingen jeg ... -
"Kan du finne flere argumenter?" En analyse av lærerrespons på overbevisende elevtekster.
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2018;, Master thesis, 2018-06-11)Formålet for denne masteroppgaven har vært å undersøke skriftlig lærerrespons på overbevisende elevtekster på 7. trinn. Prosjektet er en kvalitativ studie med eksplorerende design, som har hatt til hensikt å gi innsikt i ... -
Mistrivsel i kroppsøving. En kvalitativ studie av ungdomsskoleelevers opplevelse av kroppsøvingsfaget
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2019;, Master thesis, 2019-06-07)Hensikt: Studiens hensikt er å belyse hvorfor elever på ungdomstrinnet mistrives i kroppsøvingsfaget. Elevenes stemme blir vektlagt gjennom deres erfarte læreplan. Problemstillinger: To problemstillinger skal belyse ... -
Tilpasset skriveopplæring gjennom bruk av digitale ressurser
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2018;, Master thesis, 2018-06-11)Sammendrag Denne studien viser tankene til fem ungdomsskolelærere fra fem forskjellige kommuner rundt begrepet tilpasset opplæring. Videre gir lærerne konkrete eksempler på hvordan de bruker digitale ressurser i tilpasset ... -
Vurdering for læring: en casestudie om hvordan refleksjonslogg kan fremme elevers læring om ligninger på 10. trinn.
(Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2014;, Master thesis, 2014-06-15)Denne kvalitative casestudien har hatt til hensikt å se på hvordan refleksjonslogg kan være et redskap for å fremme læring om ligninger i 10. klasse ved å fokusere på framovermeldinger fra læreren. Tilbakemeldingen fra ...