Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorEek, Ingrid Tjøstheim
dc.date.accessioned2009-08-18T12:03:26Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/185816
dc.descriptionMaster's thesis in Special educationen
dc.description.abstractFormålet med studien var å se nærmere på hvordan førskolebarn med språkvansker mestret lek, og hvilke konsekvenser dårlig lekemestring kan føre til hos disse barna. Studien ble gjennomført via observasjon av barns lek, ved bruk av TRAS og ALLE MED skjema, og via formelle samtaler/intervju med de pedagogiske lederne til barna. I alt var det med fem førskolebarn i studien, som alle var oppmeldte for språkvansker til PPT. Funn fra studien indikerer at desto større språkvansker barn har, desto større vansker vil de ha i forhold til lek. Vanskene barna opplevde i leken, så ut til å gå påvirke deres trivsel, etablering av vennskap, og utvikling av sosiale ferdigheter i negativ retning.en
dc.format.extent2100336 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoben
dc.publisherUniversity of Stavanger, Norwayen
dc.relation.ispartofseriesMasteroppgave/UIS-HF-IAS/2009en
dc.subjectspråkvanskeren
dc.subjectleken
dc.subjectsosiale/emosjonelle vanskeren
dc.subjectALLE MED-observasjonsverktøyen
dc.subjectTRASen
dc.subjectspesialpedagogikken
dc.title”Tan jeg væe me å lete?” En studie om lekemestring hos barn med språkvanskeren
dc.typeMaster thesisen
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::Special education: 282en


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Studentoppgaver (HF-IGIS) [994]
    Master- og bacheloroppgaver i Spesialpedagogikk / Migrasjoner og interkulturelle relasjoner / Matematikkdidaktikk

Vis enkel innførsel