Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBø, Randi Klingsheim
dc.date.accessioned2013-06-24T08:38:15Z
dc.date.available2013-06-24T08:38:15Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/185856
dc.descriptionMaster's thesis in didactics of mathematicsno_NO
dc.description.abstractDette mastergradsprosjektet er eit kvalitativt casestudie om elevar på bygg- og anleggsteknikk si forståing for målestokkomgrepet. Det fokuserer også på potensialet for læring og auka forståing på grensa mellom matematikkfaget og programfaga. Eg har samla datamateriale frå klasseromsobservasjonar frå matematikkundervisning i ei gruppe elevar frå Vg1 Bygg- og anleggsteknikk på ein vidaregåande skule på Sørvestlandet. I tillegg har eg intervjua nokre av desse elevane, to matematikklærarar og to lærarar frå bygg- og anleggsteknikk på same skulen. Datamaterialet er videoopptak og audioopptak frå både observasjonar og intervju. Eg har analysert utvalde sekvensar frå både intervju og observasjonar. I analysen og den etterfølgjande diskusjonen har eg mellom anna brukt teorien om grenser, grensekryssing og grenseobjekt (Akkerman & Bakker, 2011). Eg har også brukt Vygotsky(1962/1986) sin teori om omgrepsforståing generelt og dessutan Sfard (1991) og Skemp (1976) sine teoriar om omgrepsforståing i matematikk. I tillegg ser eg på målestokk som ein del av omgrepsfeltet multiplikative strukturar (Vergnaud, 1983). Studien viser at elevane ikkje har ei fullstendig relasjonell eller operasjonell forståing for målestokkomgrepet, men det ser heller ikkje ut til at dei berre har ei reint instrumentell forståing. Sfard (1991) sin teori om tileigning av nye omgrep, kan kanskje forklara noko av dette. Vidare ser det ut til at elevane si forståinga i liten grad er påverka av deira erfaring med målestokk frå programfaga. Eg finn lite grensekryssing og grenseobjekt som er i bruk, men det er mange potensielle grenseobjekt og lærarane verkar positive til grensekryssing. Dermed kan det sjå ut som det er eit potensiale for auka læring og forståing av målestokk på grensa mellom matematikkfaget og programfaga. Men det trengs meir forsking for å finna ut om auka grensekryssing verkeleg vil ha positiv effekt.no_NO
dc.language.isonnono_NO
dc.publisherUniversity of Stavanger, Norwayno_NO
dc.relation.ispartofseriesMasteroppgave/UIS-HF-IGIS/2013;
dc.subjectmatematikkdidaktikkno_NO
dc.subjectinstrumentell og relasjonell forståingno_NO
dc.subjectmultiplikative strukturarno_NO
dc.subjectstrukturell og operasjonell forståingno_NO
dc.subjectgrenseobjektno_NO
dc.subjectmålestokkno_NO
dc.subjectgrensekryssingno_NO
dc.subjectyrkesfaglege studieretningarno_NO
dc.subjectmatematikkno_NO
dc.titleMålestokk på grensa mellom matematikkfaget og programfaga - Ein studie av elevar på bygg- og anleggsteknikk si forståing for målestokkomgrepetno_NO
dc.typeMaster thesisno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::Subject didactics: 283no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Studentoppgaver (HF-IGIS) [994]
    Master- og bacheloroppgaver i Spesialpedagogikk / Migrasjoner og interkulturelle relasjoner / Matematikkdidaktikk

Vis enkel innførsel